مسابقات تنیس استرالیا در متاورس دیسنترالند!

هیئت تنیس استرالیا برای میزبانی مسابقات تنیس آزاد استرالیا (AO) در متاورس با دیسنترالند همکاری کرده است. مسابقات تنیس آزاد استرالیا، یکی از چهار رقابت برجسته سالانه تنیس در دنیاست که بر روی هم با نام گرند اسلم شناخته می‌شوند. بنابراین، مسابقات تنیس آزاد استرالیا اولین گرند اسلم رسمی تنیس در متاورس خواهد بود.

برای این منظور، یک محیط ​​مجازی شبیه‌سازی شده از مناطق اصلی مسابقات در پارک ملبورن، در طول مدت تورنمنت تنیس آزاد استرالیا که به مدت دو هفته از ۱۷ ژانویه آغاز می‌شود، ایجاد شده است.

این رویداد شامل محتوای انحصاری برای بازدیدکنندگان مجازی، از جمله تصاویر پشت صحنه از بیش از ۳۰۰ دوربین در اطراف پارک ملبورن، از جمله ورود بازیکنان و دهکده تمرین خواهد بود.

علاوه بر پخش فیلم‌های زنده مسابقات تنیس آزاد استرالیا، تصاویر آرشیویی از مسابقات تنیس مربوط به دهه ۷۰ میلادی نیز پخش شده و دیدارهای مجازی با بازیکنان تنیس از جمله مارک فیلیپوسیس (Mark Philippoussis) و سایر بازیکنان، صورت خواهد گرفت.

ریدلی پلامر (Ridley Plummer)، مدیر پروژه NFT و متاورس تنیس استرالیا، در یک سخنرانی خوشامدگویی مجازی در دیسنترالند گفت که امیدوار است مسابقات تنیس آزاد استرالیا به در دسترس‌ترین و فراگیرترین رویداد ورزشی و سرگرمی جهان تبدیل شود.

او گفت:

به دلیل چالش‌هایی که طرفداران برای رسیدن به ملبورن با آن مواجه بودند، ما به سرعت راه‌اندازی این مسابقات در متاورس را دنبال کردیم. بردن مسابقات تنیس آزاد استرالیا به متاورس، گامی مهم برای دسترسی واقعی و جهانی به رویداد بزرگ ما است.
با وجود همکاری به موقع این دو تیم با توجه به بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، پلامر گفت که هیئت تنیس استرالیا قصد دارد در آینده نیز به همکاری با دیسنترالند ادامه دهد. او گفت:

ما برای طولانی‌مدت در آن هستیم. متاورس برای ماندن آمده و ما به عنوان یک شرکت، روی ادامه رشد حضور آنلاین و جابجایی مرزهای نوآوری در آن، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.
در همین حال، هیئت تنیس استرالیا همچنین اعلام کرده که با پلتفرم توکن‌های NFT سوییت (Sweet) همکاری خواهد کرد تا شش کلکسیون NFT را به مناسبت گرامیداشت پنج دهه برگزاری مسابقات تنیس آزاد استرالیا منتشر کند. این کلکسیون‌ها بین ۱۷ و ۲۷ ژانویه و همزمان با مسابقات منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *