مشخصات فنی گوشی تاشوی Pipit گوگل در وب‌سایت گیک‌بنچ افشا شد

به تازگی گوشی تاشوی پیکسل با اسم رمز Pipit در وب‌سایت گیک بنچ مشاهده شده و برخی از مشخصات فنی آن هم لو رفته که می‌تواند خبر خوبی برای علاقمندان به گوشی‌های تاشو و کاربران گوگل باشد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، گوشی هوشمند تاشوی Pipit از یک پردازنده هشت هسته‌ای بهره می‌برد که دارای دو هسته با فرکانس ۲٫۸۰ گیگاهرتز و دو هسته‌ی دیگر با سرعت ۲٫۵ گیگاهرتز بوده و چهار هسته‌ با فرکانس ۱٫۸۰ گیگاهرتز هم در کنار آنها قرار گرفته است. همچنین پردازنده‌ گرافیکی Mali G78 وظیفه پردازش تصاویر این گوشی هوشمند گوگل را بر عهده دارد.

ظاهراً مشخصات پردازنده‌ Pipit می‌تواند به نسل بعدی تراشه تنسور اشاره داشته باشد که در سری گوشی‌های هوشمند پیکسل ۶ هم از آن استفاده شده است. با بهره‌گیری از این تراشه می‌تواند کنترل بیشتری بر روی گوشی‌های خود داشته باشد و در زمینه‌ الگوریتم‌های پردازش تصویر امکانات جذاب‌تری را ارائه کند. این تراشه از دو هسته‌ی قدرتمند cortex-X1 بهره می‌برد و به همین خاطر توان بالایی را برای گوشی‌های خود به ارمغان می‌آورد.

پردازنده‌ی این گوشی هوشمند را ۱۲ گیگابایت حافظه‌ رم همراهی می‌کند و همچنین سیستم عامل اندروید ۱۲ هم به صورت پیش‌فرض روی این گوشی تاشو نصب شده است. در تست‌های انجام شده‌ بر روی این گوشی هوشمند، در بخش تک‌هسته‌ای پردازنده‌ آن امتیاز ۴۸۱۱ و در بخش چند هسته‌ای امتیاز ۱۱۳۴۹ را بدست آورد.

انتظار می‌رود نسل دوم پردازنده‌ تنسور عملکرد سریع‌تر و حتی قابلیت‌های هوش مصنوعی چشمگیرتری را نسبت به نسل قبلی ارائه دهد. به‌تازگی گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه تراشه‌ی جدید گوگل با نام رمزی Cloudripper در کد منبع پیکسل دیده شده است.

انتظار می‌رود گوشی تاشوی Pipit گوگل به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX363 ساخت سونی به عنوان سنسور اصلی مجهز است که می‌تواند با یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX386 اولترا واید همراه شود. احتمالاً نمایشگر داخلی این گوشی هوشمند مجهز به دوربین ۸ مگاپیکسلی سونی IMX3555 باشد. یکی دیگر از لنز‌های ۸ مگاپیکسلی سونی IMX355 احتمالا در نمایشگر بیرونی این گوشی تاشو قرار می‌گیرد.

با توجه به مشخصات سخت‌افزاری افشا شده به نظر نمی‌آید گوشی تاشوی گوگل در حد و اندازه‌های گوشی‌های هوشمند پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو حداقل در بخش عکاسی ظاهر شود. جزئیات دیگر پیکسل Pipit تاشو در حال حاضر در دست نیست، اما انتظار می‌رود که در روز‌های آینده خبرهای بیشتری از گوشی تاشوی گوگل منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *