مشخصات گوشی‌ جدید Redmi K فاش شد

سخت افزار/ همین ماه گذشته بود که گوشی Redmi K40 Gaming با فروش ۱۰۰ هزار نسخه در یک دقیقه، به تیتر اول خبرگزاری‌ها تبدیل شد و محبوبیت زیادی در بین کاربران به دست آورد. شاید اگر هر شرکت دیگری بود، به تمرکز بر روی این گوشی ادامه می‌داد اما شیائومی در نظر دارد تا چند مدل دیگر در همین سری K را تولید کند. با وجود مدل‌های قدرتمندی همچون مدل گیمینگ این سری، خودتان در نظر داشته باشید که هر گوشی‌ای که در این سری معرفی شود، از مشخصات فوق العاده‌ای برخوردار خواهد بود. حال شایعه‌ای منتشر شده که حاکی از عرضه گوشی‌ جدید Redmi K با چیپست Dimensity 1100 است. برای جزئیات بیشتر مشخصات گوشی‌ جدید Redmi K با ما همراه باشید.

شایعات مشخصات گوشی‌ جدید Redmi K
منبعی که این شایعه را درز داده سابقه خوبی داشته و همان است که خبر گوشی K 40 Gaming را اعلام کرده بود. ظاهرا گوشی جدید به جای Dimensity 1200 (MT6893) که روی K 40 Gaming نصب شده بود، از MediaTek Dimensity 1100 (MT6891) استفاده خواهد کرد. شاید تفاوت اسمی این دو فقط ۱ عدد باشد اما تفاوت سخت افزاری آن قابل توجه است. چیپست ۱۲۰۰ در آخرین هسته خود از ۳.۰ گیگاهرتزی Cortex-A78 استفاده می‌کند اما چیپست ۱۱۰۰ در آخرین هسته خود از A78 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز بهره می‌برد. البته این نکته نیز قابل توجه است که هر دو چیپست از پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9 بهره می‌برند و با فناوری ۶ نانومتری ساخته شده‌اند.

تا همین جا، گوشی جدید شبیه به خواهرزاده گوشی گیمینگ سری K می‌ماند. چرا که کمی از نسخه گیمینگ ضعیف‌تر است اما به غیر از آن از همان صفحه نمایشی با نرخ نوسازی بالا و با کیفیت ۲۴۰۰*۱۰۸۰ پیکسل و دوربین سلفی مرکزی که در گوشی گیمینگ بود استفاده خواهد کرد. یعنی مانند گوشی گیمینگ، قابلیت HDR10+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از رنگ‌های ۱۰ بیتی را به همراه خواهد داشت. از دیگر قابلیت‌های اشاره شده می‌توان به دوربین پشتی ۶۴ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری با شارژ ۶۷ وات اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *