معرفی اپ – تا قطره آخر شارژ گوشی را مصرف کنید

سخت افزار/ اگر چه اپلیکیشن‌های زیادی مدعی این هستند که قادرند موجب بهبود شارژدهی باتری گوشی هوشمند شما شوند اما اغلب آنها صرفا در حد ادعا هستند و در عمل کاربردی ندارند. بعضی نیز نتیجه عکس داده و خود در نقش یک خوره باتری ظاهر می‌شوند. در میان این دسته از برنامه‌ها، اپلیکیشن Greenify عملکرد مفید خود را ثابت کرده و این برنامه واقعا می‌تواند شارژدهی باتری شما را افزایش دهد. مسلما از آنجایی که تغییری سخت افزاری اتفاقی نمی‌افتد، بنابراین این اپلیکیشن از راهکارهای نرم افزاری برای بهبود شارژ باتری دستگاه بهره می‌برد.

داستان از این قرار است که در گوشی‌های اندرویدی، برنامه‌های غیر ضروری بسیاری در پس زمینه سیستم عامل مشغولند. این موضوع حکم شمشیر دو لبه را دارد. از طرفی تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند اما از طرف دیگر منابع سخت افزاری سیستم را اشغال می‌کنند و همچنین موجب افزایش بی رویه مصرف باتری می‌شوند. اما در واقع نیازی به فعالیت بسیاری از این اپ‌ها در پس زمینه وجود ندارد. پس می‌توان این موضوع را منتفی کرد. اینجاست که اپلیکیشن Greenify وارد می شود و کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

Greenify اگر چه عملکرد تمام و کمال را بر روی دستگاه‌های اندرویدی روت شده ارائه می‌دهد، اما این برنامه دارای حالتی مختص دستگاه‌های روت نشده نیز هست. در واقع پس از اجرای برنامه برای اولین بار، می‌توانید وضعیت روت بودن یا نبودن سیستم عامل گوشی را پاورتل کنید. (بعدا قابل تغییر است) اگر چه اندروید ۱۰ خود دارای حالت ذخیره انرژی باتری است اما معمولا این حالت‌های ذخیره باتری طوری طراحی شده‌اند که چندان عملکرد قابل توجهی ندارند. پس وجود یک مکمل نرم افزاری می‌تواند وضعیت را بهتر کند.

کار Greenify این است که برنامه‌های فعال در پس زمینه را فریز کرده و به خواب زمستانی می‌برد. نرم افزار این کار را زمانی انجام می‌دهد که تشخیص دهد شما در حال استفاده از اپلیکیشن نیستید. اپلیکیشن دارای حالت Auto Hibernation است که پس از دریافت دسترسی، قادر است اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه را پس از خاموش شدن نمایشگر، به حالت خواب زمستانی فرو برده و بدین ترتیب موجب بهبود مصرف باتری در گوشی هوشمند شما شود. محدودیت خاصی در پاورتل اپلیکیشن‌ها وجود ندارد و اپلیکیشن‌های سیستمی را نیز می‌توانید در پس زمینه فریز کنید.

توجه داشته باشید هایبرنیت کردن اپلیکیشن‌هایی مانند پیام رسان ها می تواند در عملکرد آنها خللی ایجاد کند. به طور مثال ممکن است نوتیفیکیشن دریافت پیام در پیام رسان‌ها برای شما نمایش داده نشود چون Greenify آنها را فریز کرده و تا زمانی که پیام رسان را اجرا نکنید، نوتیفیکیشنی دریافت نخواهید کرد. البته می‌توانید اینگونه برنامه‌ها را از لیست برنامه‌ها خارج کرده تا Greenify آنها را نادیده بگیرد. نمی توانید انتظار معجزه از Greenify داشته باشید. این برنامه نمی‌تواند شارژدهی باتری گوشی شما را دو برابر کند اما مقداری وضعیت را بهتر می کند که ارزشش را داشته باشد.

نسخه اندروید مورد نیاز: متغیر با نوع دستگاه
حجم: متغیر با نوع دستگاه

لینک دانلود برای اندروید

برای دانلود بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که برای ایرانی‌ها در دسترس نیستند می‌توانید از این روش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *