معرفی اپ – ساخت سریع پست‌ها و استوری‌های حرفه‌ای اینستاگرام

اپلیکیشن Unfold محصولی از شرکت مشهور Squarespace است که از سال ۲۰۰۴ در زمینه طراحی وب‌سایت‌ها فعالیت دارد. این شرکت مستقر در نیویورک از سال ۲۰۱۴ به صورت جدی‌تر فعالیت خود را در حوزه گرافیک ادامه داده و از جمله محصولات مرتبط با آن‌ها می‌توان به سرویس «The Noun Project» اشاره کرد که خدمات متناسب برای ساخت لوگو توسط طراحان را فراهم می‌کند.

برنامه Unfold نیز یکی دیگر از موفقیت‌های سال‌های اخیر شرکت آمریکایی مورد اشاره محسوب می‌شود که توانسته امتیاز ۴.۱ از حدود ۱۶۵ هزار رای در گوگل پلی و ۴.۹ از ۱۴۴ هزار رای در اپ استور را کسب کند. البته خود اپلیکیشن Squarespace نیز که برای طراحی وب‌سایت کاربرد دارد، امتیاز تحسین برانگیز ۴.۸ را از کاربران iOS دریافت کرده؛ اما نتوانسته محبوبیت برادر جوان‌تر خود را در نزد کاربران موبایل بدست آورد.

معرفی بخش‌های مختلف اپلیکیشن Unfold
اپلیکیشن Unfold از رابط کاربری ساده و مستقیمی بهره می‌برد؛ در نتیجه پس از نصب و ورود به آن می‌توانید یک راست به سراغ ساخت استوری‌های دلخواه خود بروید. تب Templates پذیرای مهم‌ترین قابلیت برنامه یعنی قالب‌های از پیش آماده است که می‌توان از آن‌ها برای تولید محتوای مناسب شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام استفاده کرد. قالب‌ها در دو دسته جداگانه برای استوری‌ها یا پست‌ها قرار می‌گیرند و موارد متحرک دارای انیمیشن در کنار قالب‌های ساکن در میان آن‌ها دیده می‌شود.

کاربران می‌توانند با اسکرول در تب Templates، قالب دلخواه خود را در دسته‌های موضوعی مختلف پیدا کنند. همچنین امکان جستجوی موضوعی خاص جهت استوری یا پست در اختیار افراد قرار گرفته است تا فرایند دسترسی به عنوان مورد نظر آسان‌تر و سریع‌تر باشد. قالب‌های متحرک پتانسیل استفاده به عنوان محتوای چشم‌نواز جهت جذب مخاطب توسط کسب و کارهای فعال در اینستاگرام را دارند و افزودن کمی چاشنی خلاقیت به آن‌ها می‌تواند نتیجه تحسین برانگیزی به همراه داشته باشد.

پس از انتخاب یک قالب و لمس کلید Use This Template، کاربر به صفحه ویرایشگر منتقل می‌شود که در آن قادر خواهد بود المان‌های مختلف را به طرح خام اضافه کند. برای شروع فرایند ویرایش ابتدا باید آیکن قلم در گوشه پایینی سمت راست صفحه ویرایشگر را لمس کرد تا تنظیمات مرتبط نمایش داده شود. در این مرحله امکان افزودن تصویر، نوشته، گیف و استیکر وجود خواهد داشت. همچنین خوشبختانه تنظیمات مختلف موارد افزوده شده مثل رنگ و فونت نوشته‌ها وجود دارد.

ویرایش پس‌زمینه قابلیت مهم دیگر اپلیکیشن Unfold است که به کمک آن می‌توان رنگ‌ها یا بافت جدیدی را به پس‌زمینه افزود. البته برخی ویژگی‌ها مثل شیب‌های رنگی و لوگوهای شخصی تنها در نسخه پرمیوم برنامه وجود دارند. لمس آیکن «+» در مرکز پایینی صفحه، قالبی جدید را به ویرایشگر اضافه می‌کند که تداعی‌کننده ترتیب استوری‌ها در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود و می‌توان نمای کلی آن‌ها را بهتر نشان دهد.

قالب‌های متحرک پتانسیل استفاده به عنوان محتوای چشم‌نواز جهت جذب مخاطب توسط کسب و کارهای فعال در اینستاگرام را دارند.
پس از پایان ویرایش، کاربر می‌تواند با لمس آیکن اشتراک‌گذاری در گوشه بالایی سمت راست، به گزینه‌های متعددی مثل ذخیره روی حافظه داخلی دستگاه، ارسال مستقیم به اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی و ذخیره به صورت فرمت پی‌دی‌اف دسترسی داشته باشد. همچنین اگر قصد ادامه ویرایش در آینده وجود داشته باشد، می‌توان برای پروژه نام دلخواه تعریف کرد و در هر زمان از طریق تب My Projects در صفحه Templates به آن‌ دسترسی پیدا کرد.

سایر قابلیت‌های اپلیکیشن Unfold
اپلیکیشن Unfold از برنامه دوربین اختصاصی نیز بهره می‌برد که برای استفاده از آن باید به تب Capture مراجعه کرد. پس از صدور مجوز دسترسی‌های لازم می‌توان از طریق دوربین داخلی اپ، اقدام به ثبت تصاویر نمود. در ادامه کلیدی اختصاصی برای تنظیم نور تصویر در نظر گرفته شده و با سوایپ به چپ و راست می‌توان جلوه‌های مختلفی را روی آن اعمال کرد. در نهایت امکان ذخیره فایل خروجی روی حافظه داخلی یا اشتراک‌گذاری مستقیم روی اینستاگرام وجود خواهد داشت.

تب Plan یکی دیگر از بخش‌های کاربردی و مفید برنامه است که کاربر در آن به پیش‌نمایشی از پروفایل اینستاگرام خود دسترسی خواهد داشت. این پیش‌نمایش قبل از انتشار پست‌ها در حساب کاربری قابل دسترس خواهد بود و می‌توان از آن برای مشاهده نتیجه عکس‌های بهم پیوسته و مرتبط استفاده کرد. در نهایت تب Bio Site قادر است صفحه‌ای اختصاصی برای قرار دادن اطلاعات بیشتر، راه‌های تماس، لینک‌های کاربردی و آدرس سایر شبکه‌های اجتماعی فرد ایجاد کند. هر کاربر آدرس مختص به خود را خواهد داشت که امکان قرار دادن آن در قسمت Bio پروفایل را دارد.

نسخه اندروید مورد نیاز: ۵.۰ و بالاتر
حجم: ۴۰ مگابایت

لینک دانلود برای اندروید و آی او اس

برای دانلود بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که برای ایرانی‌ها در دسترس نیستند می‌توانید از این روش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *