معرفی اپ – لینوکس را به گوشی اندرویدی‌تان بیاورید

پاورتل/ Termux ترموکس عنوان شبیه ساز ترمینال لینوکس در اندروید می باشد که توسط Fredrik Fornwall توسعه و در مارکت بزرگ گوگل پلی منتشر شده است. رویای بسیاری از ما کدنویسی و داشتن تسلط کافی بر تست های نفوذ و از بین بردن دیوار های امنیتی مختلف است! اگر اندکی در ارتباط با هک و یا کد نویسی های خاص و تست های نفوذ مطالعه داشته باشید قطعا خواهید دانست که برای چنین کارهایی ما در سیستم عامل هایی نظیر ویندوز نمی توانیم فعالیت خاصی را انجام دهیم. لازمه تمامی موارد ذکر شده دسترسی داشتن به سیستم عامل لینوکس است. بدون شک لینوکس یکی از قدرتمند ترین گزینه های موجود برای کدنویسی های خاص و سطح بالا می باشد. قطعا برخی از شما نیز شروع کار با لینوکس را در رایانه هایی قدیمی تجربه کرده اید! اما امروزه شرایط تغییر کرده و علاقه مندان به این سیستم عامل می توانند به سادگی در رایانه هایی قدرتمند شروع به کد نویسی و انجام فعالیت هایی خاص کنند. توسعه دهندگان اندروید حال با تکیه بر این هسته لینوکسی با توسعه و معرفی نرم افزاری خاص کاربران را شگفت زده کرده اند. Termux همان استارت اپی است که از آن حرف می زنیم. همان گونه که از عنوان پست نیز مشخص است؛ اگر بخواهیم یک توضیح ساده در ارتباط با این برنامه داشته باشیم همان شبیه سازی لینوکس در اندروید است. ترموکس با تکیه بر هسته لینوکسی اندروید تلاش می کند که محیطی دقیقا همانند سیستم عامل لینوکس را برای شما فراهم کرده و اجازه دهد که از پکیج ها و ابزار متنوعی برای کدنویسی ها و تست های خود استفاده کنید. شاید نتوان برای پروژه های گسترده از ترموکس استفاده کرد ( به دلیل محدودیت اسمارت فون ها؛ نه نرم افزار ترموکس ) اما می توانید در بسیاری از مواقع نیازهای‌تان را در سطوح بسیار بالایی به لینوکس برطرف کنید.

نبود هیچ گونه محدودیتی در نصب ابزار Termux
همان گونه که در توضیحات فوق نیز اشاره کردیم نه تنها محیط ترموکس همانند محیط لینوکس است، بلکه می توانید ابزار مختلفی را نصب کرده و از آنها نهایت بهره را ببرید. از مهم ترین ابزار موجود برای ترموکس می توان به Hammer برای حملات دیداس، ابزار viSQL و ابزار sqlmap اشاره کرد. همان طور که در لینوکس تنها با وارد کردن دستورات پکیج های مختلف نصب می شوند و می توانید از آنها استفاده کنید، فرآیند نصب پکیج ها و ابزار گوناگون در Termux نیز به همین منوال بوده و هیچ گونه تفاوتی در آنها وجود ندارد.

تست نفوذ با استفاده از ترموکس
یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باعث محبوبیت Termux در بین کاربران اندرویدی شده است، توانایی های آن برای انجام تست های نفوذ می باشد. مجموعه پکیج هایی که توسط ترموکس برای تست نفوذ در اختیار کاربران قرار داده می شود بسیار گسترده بوده و به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید. با این وجود برخی از این ابزار برای اجرای صحیح نیاز به دسترسی روت دارند. در این مورد آموزش های متنوعی در یوتیوب قرار دارد که با مشاهده شان می توانید دسترسی روت را به ترموکس داده و کارایی و ویژگی هایش را چندین برابر افزایش دهید.

نسخه اندروید مورد نیاز: متغیر با نوع دستگاه
حجم: متغیر با نوع دستگاه

لینک دانلود برای اندروید

برای دانلود بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که برای ایرانی‌ها در دسترس نیستند می‌توانید از این روش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *