معرفی اپ – Card Thief؛ در پی راهی برای فرار از قلعه

Card Thief در سال ۲۰۱۷ و به صورت انحصاری برای پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرد. جایی‌که این بازی موفق شد تا در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه برترین بازی موبایلی در بخش طراحی بصری و گرافیک، و همچنین در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه برترین بازی مستقل موبایلی شود.

همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، Card Thief یک بازی کارتی فوق‌العاده است که در دنیایی فانتزی جریان دارد. این بازی توسط بازی‌سازی آلمانی به نام Arnold Rauers توسعه پیدا کرده. جالب است بدانید که Arnold Rauers کارش را از سال ۲۰۱۲ با ساخت بازی‌های کوچک و مستقل موبایلی شروع کرده بود و بازی Card Thief نیز به نوعی نقطه عطفی در کارنامه این بازی‌ساز آلمانی است. Card Thief از آن دسته از عناوینی است که به محض دیدنش به دلیل سختی آن، معمولا بیخیال تجربه‌اش می‌شوید؛ منتهی این موضوع چندان درست نیست و اگر کمی به این بازی فرصت دهید؛ متوجه پتانسیل‌های فوق‌العاده Card Thief خواهید شد.

پیش‌تر به داستان بازی اشاره کردیم. Card Thief داستان دزدی را روایت می‌کند که برای دزدن طلا و جواهرات، به قلعه‌های تمام کشور سفر می‌کند و داستانش را به این نوع پیش می‌برد. بازی و داستان حول‌محور آن؛ تماما در دنیایی فانتزی جریان دارند. منتهی حقیقت امر این است که نباید انتظارات چندان بالایی از بخش داستانی این بازی موبایلی داشته باشید. Card Thief درست به اندازه خودش خوب است و توانسته است که در حد و اندازه یک بازی مستقل موبایلی؛ خوب و جذاب بنظر برسد و باید گفت که سازنده این بازی؛ کارش را با بازی موبایلی Card Thief به بهترین شکل خودش پیش‌ برده است و نباید این بازی را دیگر عناوین کارتی موبایلی مقایسه کنید!

گیم‌پلی بازی یکی از متفاوت‌ترین چیزهایی است که احتمالا تجربه‌اش خواهید کرد. مانند تمامی بازی‌های کارتی دیگر؛ وظیفه شما در دنیای این بازی حل کردن پازل‌ها و معماهایی است که پیش‌رویتان قرار گرفته‌اند. گیم‌پلی Card Thief سخت است، اما این سختی باعث نشده تا Card Thief تجربه‌ای بد باشد. بلکه کاملا برعکس؛ همه‌چیز در دنیای این بازی به هوشمندانه‌ترین شکل ممکن طراحی شده و این بازی از شما می‌خواهد که استراتژی داشته باشد و به سراغ المان‌های مختلفی بروید.
 
بازی موبایلی Card Thief یک عنوان کاملا آفلاین است
 
بازی موبایلی Card Thief اگرچه از فلسفه‌ای یکسان در مقایسه با دیگر عناوین کارتی موبایلی بهره می‌برد، اما وجه تمایزهای بسیاری دارد. شما در دنیای این بازی با یک صفحه ۳ در ۳ رو به رو خواهید شد که مکان قرار گیری کارت‌هایتان است. این کارت‌ها در واقع همان شخصیت‌های اصلی بازی هستند و شما باید به دزد بازی کمک کنید تا صندوقچه جواهرات و طلاهایی که در بازی قرار گرفته‌اند را بدزد. منتهی شما تنها شخصیت این بازی نیستید و نگهبانان نیز در دنیای Card Thief حضور دارند که می‌توانند دردسرساز باشند.

پس از دزدیدن صندوقچه‌ها، شما می‌توانید آن‌ها را به NPC‌های بازی بفروشید و یا منتظر بمانید تا قفل آن‌ها باز شود و از آیتم‌هایی که به صورت تصادفی در آن‌ها قرار گرفته شده؛ استفاده کنید. مدت زمان نیاز برای باز کردن این صندوقچه‌ها در ابتدای بازی بسیار کم است؛ منتهی با پیشرفت شما در دنیای Card Thief؛ مدت مورد نیاز برای باز شدن آن‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد و طبیعتا هرچقدر که زمان‌ بیشتری صرف کنید، آیتم‌های به دست آمده نیز کمیاب‌تر خواهند شد.

پیش‌تر اشاره کردیم که این بازی برنده جوایز بسیاری در بخش موسیقی‌متن و جلوه‌های بصری خودش شدهو گرافیک بازی واقعا دوست داشتنی است و تمی فانتزی دارد. فضای تاریک و اتمسفر سنگین این بازی؛ کمک بسیاری کرده تا تبدیل به عنوانی قابل دفاع شود. شرایط در بخش موسیقی‌متن و جلوه‌های صوتی نیز چنین است و باید به بازی موبایلی Card Thief در به تصویر کشیدن چنین گرافیکی؛ تبریکی بزرگ گفت.

توی قسمت نظرات برامون بنویسید این عنوان براتون جالب بوده یا نه؟ قبلا هم بازیش کردید یا می‌خواید الان خودتون رو به چالش بکشید و یک بازی تازه رو امتحان کنید.

نسخه اندروید مورد نیاز: ۵.۰ و بالاتر
حجم: ۱۷۶ مگابایت

لینک دانلود برای اندروید و آی او اس

برای دانلود بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که برای ایرانی‌ها در دسترس نیستند می‌توانید از این روش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *