معرفی اپ – Knighthood؛ شوالیه قرن ۲۱ باشید

پاورتل/ Knighthood جدیدترین بازی شرکت King است (خالق Candy Crush Saga) که توسط استودیو Midoki توسعه داده شده است. این بازی روی هر دو پلتفرم موبایلی عرضه شده و خیلی زود بسیار محبوب شد. نایت‌هود یک نقش‌آفرینی نوبتی نوآورانه و جذاب است که به راحتی پلیر را به خودش معتاد می‌کند. در این بازی شما به‌عنوان یک شوالیه‌ی تازه‌کار وارد یک سرزمین پر از انسان‌ها و موجودات خطرناک می‌شوید و باید راهتان را در میان آن‌ها برای رسیدن به مقام بهترین شوالیه باز کنید.

همانطور که گفتم هسته‌ی اصلی گیم‌پلی بازی بر پایه‌ی استراتژی نوبتی است. اما کمی متفاوت با آنچه تاکنون در این ژانر دیده‌اید. دوربین بازی سوم شخص است. یعنی پشت سر شوالیه‌ای که شما باشید قرار می‌گیرد و در مقابلتان چند دشمن با فاصله‌های مختلف وجود دارند. شما در هر نوبت، ۴ اکشن دارید که می‌توانید از بین پاورتل‌هایی که بازی در اختیارتان می‌گذارد این ۴ حرکت را پاورتل کنید و به دشمن آسیب بزنید. طبعا هرکسی که زودتر نوار سلامتی‌اش خالی شود، بازنده است.

نقطه‌ی طلایی گیم‌پلی بازی همین‌جاست. یعنی در ترکیب استراتژی نوبتی با اکشن سوم شخص. برخلاف روال رایج در این ژانر اینجا حلقه‌ی حملات با توقف‌های مکرر برای پاورتل استراتژی قطع نمی‌شود. بلکه طراحی فوق‌العاده‌ی بازی در استفاده از کنترلر تاچ برای ضربه زدن، عوض کردن هم تیمی، استفاده از هیرو‌ها و… باعث می‌شود شما در هر نوبت با یک ترکیب خوش ریتم و جذاب از تپ‌ها و جسچر‌ها خیلی سریع حرکتتان را انجام دهید و نوبت را به حریف بدهید.

مکمل این ترکیب اکشن و استراتژی خوش ریتم و فعال، گرافیک و انیمیشن بازی است. آرت استایل فانتزی کارتونی بازی توسط یک اجرای سه بعدی زیبا پیاده شده که پویایی و انیمیت آن، در اوج قرار دارد. اگر بخواهم مثالی برای درک بهتر سبک هنری بازی بزنم، انیمیشن «چگونه اژدهای خود را آموزش دهیم» گزینه‌ی مناسبی است. طراحی بصری بازی حال و هوایی شبیه به این انیمیشن دارد (البته کمی رنگارنگ تر) و با پویانمایی فعال، سیال و دیزنی وارش، اجازه نمی‌دهد بازی حتی در منوی اصلی هم لحظه‌ای ملال آور شود. چه رسد به مبارزات واقعا دلچسبش.

مبارزات در هر مرحله پیچیده‌تر می‌شوند. به جز مد PvP که جلوتر توضیح خواهم داد، بازی حالت‌های PvE بسیار قوی‌ای هم دارد که شامل داستان، چالش‌ها و شکارها می‌شود. مراحل بسیار روان و با شیب مناسبی طراحی‌ شده‌اند. این باعث می‌شود بازیکن با سرعت معقولی با مکانیک‌های پرشمار بازی را بفهمد و نحوه‌ی استفاده از آن را یاد بگیرد. البته روند طولانی آموزش بازی گاه کمی ملال آور می‌شود، که شاید تنها نقطه‌ ضعف آن باشد. اما پیچیدگی امکانات شوالیه بودن در این بازی ایجاب می‌کند که آن را با دقت دنبال کنید.

به جز سلاح‌ها و پوشیدنی‌های متنوع که در نایت‌هود وجود دارد و شما می‌توانید با آن‌ها خودتان را تقویت کنید، شخصیت اصلی یک دستکش شبیه دستکش ثانوس هم دارد که بوسیله‌ی آن می‌تواند قهرمان‌های درگذشته را احضار کند و در مبارزات از توانایی‌های منحصر به فرد هرکدام استفاده کند. به علاوه شما می‌توانید سربازان و حیوانات مختلفی را هم کنار خود داشته باشید. درواقع در هر مبارزه شما با یک تیم از خودتان، قهرمان‌ها، جنگجوها و حیوانات مختلف به میدان می‌روید و با تیم حریف مبارزه می‌کنید.

این پیچیدگی به همین‌جا ختم نمی‌شود. هر کدام از همراهان شما، ضعف‌ها و قوت‌های خاص خودشان را در مقابل گروه‌های دیگر دارند. به همین دلیل شما باید با توجه به ترکیب حریفتان بهترین ترکیب را پاورتل کنید و همراه خودتان به مبارزه ببرید. در حین مبارزه هم با پاورتل مناسب و زمان‌بندی درست در سوییچ کردن بین اعضای تیمتان، باید بهترین استراتژی را در کوتاه مدت و بلند مدت اتخاذ کنید تا بتوانید پیروز مسابقه باشید.

بازی در ابعاد دیگر هم بسیار قدرتمند ساخته شده است. مثلا طراحی رابط کاربری این بازی واقعا درخشان است. شاید در نگاه اول UI بازی کمی شلوغ به نظر برسد، اما به محض اینکه با جزئیات بازی آشنا شوید، متوجه می‌شوید که همه چیز در دسترس و مرتب چیده شده و همانجایی است که باید باشد. ضمن اینکه پاورتل حالت نمایش عمودی، علاوه بر ایجاد تسلط بر کنترل بازی فقط با یک دست، شوالیه‌ای که شما ساخته‌اید را در مرکز و محوریت ساختار بصری بازی قرار می‌دهد. پویایی بازی درتمام لحظاتی که در آن حضور دارید بی نظیر است.

نسخه اندروید مورد نیاز:  ۵.۰ و بالاتر
حجم: ۸۴ مگابایت

لینک دانلود برای اندروید و آی او اس

برای دانلود بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که برای ایرانی‌ها در دسترس نیستند می‌توانید از این روش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *