معرفی اپ – Shadow Fight Arena؛ از بازی با نسخه جدید لذت ببرید

پاورتل/ تلاش استودیو Nekki طی چند سال گذشته تحسین‌برانگیز است. همان استودیویی که دو قسمت از سری بازی‌های پارکور جذاب Vector را کنار عناوین متنوع دیگری منتشر کرده. البته عنوانی که امروز سراغش می‌رویم شباهتی به Vector ندارد. استودیو Nekki که تاکنون سه قسمت از بازی‌های مبارزه‌ای Shadow Fight را برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید عرضه کرده، اخیرا سراغ قسمت چهارم بازی رفته که Shadow Fight Arena نام دارد.

خلق یک فرانچایز جدید در دنیای عناوین مبارزه‌ای سخت‌تر از چیزیست که فکر می‌کنید. اگر نگاهی به عناوین این سبک روی موبایل بیاندازیم متوجه می‌شویم این لیست شامل آثاری می‌شود که به واسطه استودیو مشهور یا موفقیت‌هایشان روی پلتفرم‌های دیگر اسم و رسمی برای خود ایجاد کرده‌اند. اما استودیو Nekki همه چیز را از صفر شروع کرد و فرانچایز خود را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین‌های موبایلی کرد.

با این تاریخچه و تجربه بالا، انتظاراتمان از Shadow Fight Arena بالا می‌رود. ایرادات نسخه‌های پیشین واضح بود و به همین خاطر Nekki کار سختی برای ساخت قسمتی بی‌نقص از Shadow Fight نداشت. به همین خاطر طبیعی است که در نگاه اول متوجه تغییرات گسترده‌ای در بازی نشویم. شالوده کار حفظ شده و از نظر مکانیزم‌های مبارزه، با همان چیزی طرفیم که قبلا تجربه کرده بودیم. اما این بار سعی شده تا چند مکانیزم‌ جدید به بازی اضافه شوند و کاربران بتوانند از آن‌ها برای ایجاد رشته کمبوهایی جذاب استفاده کنند.

گیم‌پلی Shadow Fight Arena همچنان سنگین و کند است. البته این مسئله بازی را واقع‌گرایانه‌تر می‌کند و سختی درگیری‌ها را هم افزایش می‌دهد. درنتیجه نمی‌توان به آن خورده‌ای گرفت و اتفاقا جزئی از خصوصیات شناخته شده این سری محسوب می‌شود. این بار سعی شده تا برای کارکترها خصوصیاتی منحصر به فرد در نظر گرفته شود. برای مثال برخی از کارکترها برای نبردهای نزدیک مناسبند و برخی دیگر برای نبردهایی از فاصله بیشتر.

همچنین روند مسابقات بازی نیز تغییر کرده. این بار شمایید و لیگی از مبارزین که برای رسیدن به مقام قهرمانی با یکدیگر مبارزه می‌کنند. هر تیم شامل سه مبارز می‌شود و اگر یکی شکست بخورد، کار با مبارزین باقی مانده ادامه پیدا می‌کند. درنتیجه اگر بنا به خصوصیات هر کارکتر یکی از مبارزینتان را از دست بدهید، می‌توانید با استراتژی و پاورتلی مناسب دوباره به بازی برگردید و انتقام بگیرید.

گیم‌پلی بازی فرق خاصی با گذشته نکرده. آنالوگی برای حرکت دادن کارکتر در سمت چپ و کلیدهای اصلی مبارزه در سمت راست صفحه تعبیه شده‌اند. دو دکمه برای حمله با سلاح و بدن و یک دکمه برای استفاده از نیروی سایه‌هاست که به مرور زمان یا با آسیب رساندن به رقیبتان در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین برخی از کارکترها این توانایی را دارند تا با استفاده از تیر و کمان یا هر سلاح دور برد دیگری رقبایشان را از فاصله‌ای دور هدف قرار دهند. به صورت کلی اگر قسمت‌های پیشین را تجربه کرده باشید، گیم‌پلی بازی کاملا برایتان آشنا خواهد بود.

قرار بوده و هست که Shadow Fight Arena یک بازی آنلاین باشد. رقابتی میان کاربران برای رسیدن به جایگاه قهرمانی. اما به لطف مشکلات سرور و البته با توجه به انتشار تازه بازی، شما عملا نمی‌توانید در مسابقات آنلاین Shadow Fight Arena شرکت کنید. درنتیجه می‌بایست سراغ هوش مصنوعی بروید که به اندازه لازم و کافی شما را به چالش نمی‌کشد. البته ما همچنان به آینده امیدواریم و خوشحال می‌شویم که با راه افتادن بخش آنلاین Shadow Fight Arena، شاهد شروع تورنومنت‌هایی بزرگ میان کاربران باشیم.

این روزها تمام بازی‌های موبایلی از سیستم لوت باکس و کارت‌ها برای ارتقاء کارکترهایشان استفاده می‌کنند. درنتیجه اصلا دور از انتظار نیست که ببینیم Shadow Fight هم سراغ این سیستم رفته. حال باید در مسابقات شرکت کنید، ببرید، صندوق باز کنید، کارت به دست بیاورید و مبارزین جدید را آزاد کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از همین کارت‌ها مبارزین فعلیتان را ارتقاء دهید تا با قدرت بیشتری در میدان مبارزه ظاهر شوند.

جلوه‌های بصری چشم‌نواز و گرافیک خیره‌کننده جزو خصوصیات شناخته شده سری Shadow Fight بوده است. این بار هم این مسئله درخصوص Shadow Fight Arena صدق می‌کند و با یکی از گرافیکی‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ مواجهیم. جزئیات فوق‌العاده‌ای در طراحی کارکترها و محیط بازی به کار برده شده که دیدنشان روی گوشی‌های هوشمند بی‌نظیر است. کافی است به این مجموعه هنری، انیمیشن‌هایی روان و طبیعی را هم اضافه کنید تا متوجه شوید Shadow Fight Arena با دستانی پر وارد میدان شده.

اگر طرفدار بازی‌های مبارزه‌ای هستید، هیچ دلیلی وجود ندارد که نخواهید Shadow Fight Arena را دانلود و بازی کنید. خوشبختانه بازی یک گام رو به جلو برداشته و می‌توان پیشرفتش را در تک‌تک اجزایش مشاهده کرد. البته همانطور که گفته شد، امیدواریم مشکلات سرورهای بازی هر چه زودتر برطرف شود تا بتوانیم Shadow Fight Arena را آنطور که در نظر گرفته شده تجربه کنیم.

نسخه اندروید مورد نیاز:  ۵.۰ و بالاتر
حجم: ۹۹ مگابایت

لینک دانلود برای اندروید و آی او اس

برای دانلود بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که برای ایرانی‌ها در دسترس نیستند می‌توانید از این روش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *