معرفی RTX 3080 Gaming OC WaterForce WB توسط گیگابایت

سخت افزار/ معرفی RTX 3080 Gaming OC WaterForce WB توسط گیگابایت به عنوان دومین مدل بر پایه Ampere با واتر بلاک از پیش نصب شده این کمپانی انجام شد. این تولید کننده قبلا مدل RTX 3080 AORUS Xtreme WaterForce WB را منتشر کرده بود. دسته بندی این مدل‌های خاص گیگابایت به Xtreme (پرچمدار)، Waterforce (با خنک کننده مایع) و WB (با واتر بلاک) ختم می‌شود.

مدل جدیدی که ما شاهد آن هستیم جزئی از سری Aorus نیست بلکه متعلق به دسته Gaming بوده که معمولا مشخصات پایین‌تری را ارائه می‌دهند. این کارت از PCB باریک‌تری نسبت به مدل Aorus Xtreme بهره می‌برد. همچنین پورت‌های متفاوتی را شاهد هستیم، سه عدد Display Port و دو عدد HDMI.

معرفی RTX 3080 Gaming OC WaterForce WB توسط گیگابایت
 
طراحی کلی نیز مشخصا متفاوت بوده و واتر بلاک کوچک‌تری را شاهد هستیم. این کارت گرافیک از طراحی دو اسلات با محفظه سفارشی که تمام فضای بلاک را پوشش داده بهره می‌برد اما یک قسمت شفاف کوچک درست روی قسمت پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده است. ظاهرا واتر بلاک از سیستم نورپردازی RGB استفاده می‌کند.

بر خلاف مدل Aorus، نمونه Gaming WF WB به نظر نمی‌رسد از قابلیت تشخیص نشت مایع بهره ببرد. کارت جدید البته از اورکلاک کارخانه‌ای برخوردار شده و گیگابایت فرکانس بوست را به ۱۸۰۰ مگاهرتز افزایش داده که تنها ۴۵ مگاهرتز کمتر از کارت Aorus می‌باشد.

RTX 3080 Gaming OC WaterForce WB ظاهر خشن و زیبایی را نسبت به طراحی قبلی بر پایه معماری Turing ارائه می‌دهد. گیگابایت البته هیچ گرافیکی در سری Gaming WF WB بر پایه چیپ TU102 را عرضه نکرده بود اما ما شاهد مدل GeForce RTX 2080 SUPER با چیپ TU104 بودیم که تصویر آن را در پایین به همراه نمونه RTX 3080 Aorus Xtreme مشاهده می‌کنید.

 گرافیک Gigabyte RTX 3080 Gaming OC WaterForce WB
 

گرافیک Gigabyte RTX 3080 AORUS Xtreme WaterForce WB

گرافیک Gigabyte RTX 2080 SUPER Gaming OC WaterForce WB
کارت جدید از چیپ GA102 استفاده می‌کند که حاوی ۸۷۰۴ هسته CUDA می‌باشد. GeForce RTX 3080 بالغ بر ۱۰ گیگابایت حافظه GDDR6X به همراه گذرگاه ۳۲۰ بیت را در اختیار دارد. دو کانکتور ۸ پین وظیفه تامین توان این مدل را بر عهده خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *