مقایسه آیفون 13 با شیائومی ردمی نوت 10 پرو

مقایسه آیفون ۱۳ با شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو  تنها مقایسه دو گوشی نیست، بلکه مقایسه دو رویکرد در پاورتل پرکاربردترین گجت این روزهای کاربران است. مقایسه iPhone 13 یا Xiaomi Redmi note 10 pro، مقایسه انحصار طلبی و به نوعی فرهنگ لاکچری شرکت اپل با دنیای باز و پاورتل عملگرایانه و اقتصادی در شرکت شیائومی است که هر کدام طرفداران خود را نه تنها در بخش خرید، بلکه در بخش تعمیر موبایل نیز دارند . شاید هیچ گاه نتوان هیچ یک از این دو رویکرد را به عنوان برنده نهایی اعلام کرد، اما مقایسه آیفون ۱۳ با شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو می تواند نگاه ابزاری به کاربران اعطا کند تا پاورتل آگاهانه تری را داشته باشند.

مقایسه آیفون 13 با شیائومی ردمی نوت 10 پرو

طراحی و کیفیت ساخت آیفون ۱۳ و شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو

نتیجه مقایسه آیفون ۱۳ با شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو در زمینه کیفیت ساخت و طراحی کمی واضح به نظر می رسد، اما با توجه به قیمت پرداختی، هر یک از پاورتل های شرکت سازنده برای ما توجیه پذیرتر به نظر می رسد. فارغ از نظرات طرفداران آیفون (که تقریباً تنها به طراحی این شرکت هر چند تکراری باور دارند)، طراحی ردمی نوت ۱۰ پرو، قابل توجه است. فریم این گوشی از فلز ساخته شده و قاب پشتی از پلاستیک پلی کربنات. طراحی این گوشی علی رغم قیمت معقول آن چشم نواز و قابل قبول است. این در حالی است که طرفداران آیفون ۱۳ برای تکرار طراحی آیفون ۱۲ مجبور به پرداخت هزینه هنگفتی خواهند بود. البته نباید فراموش کرد که بدنه و قاب تمام فلزی یا ترکیب شیشه و فلز در آیفون، یکی از بالاترین کیفیت های ساخت را در اختیار کاربران قرار می دهد ؛ اما اگر قرار بود شیائومی هزینه ای مشابهی را برای کاربران خود بتراشد، شاید شاهد کیفیت ساخت بسیار بالاتری می بودیم. علاوه بر این با افزایش قیمت ها و تمایل مردم به تعمیر گوشی شیائومی و دیگر برندها به جای خرید گوشی جدید، بحث تعمیرپذیری به یکی از معیارهای اصلی تبدیل شده است. تعمیر آیفون در مدل آیفون ۱۳ نسبت به گذشته سخت تر شده است و شرکت اپل شمشیر را برای تعمیرکاران ثالث از رو بسته است. در مقابل، تعمیر در گوشی های شیائومی بسیار کم هزینه تر است و در عمل تعمیرکاران دست بازتری برای احیای گوشی شما دارند. 

صفحه نمایش آیفون ۱۳ و شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو

مقایسه آیفون ۱۳ با شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو در زمینه صفحه نمایش، رقابت تنگاتنگی را در برابر شما قرار می دهد. در گوشی شیائومی شما به صفحه نمایشی با کیفیت ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل دسترسی دارید که با توجه به سایز ۶.۴ اینچی نمایشگر و کوچک تر بودن آن نسبت با نمایشگر آیفون ۱۳، رزولوشن مشابهی با صفحه نمایش آیفون در اختیار شما قرار می دهد. در آیفون ۱۳ از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ بهره مند می شوید که با ۱۰۰۰ نیت روشنایی، صفحه ای روشن تر از نمایشگر ۶۰۰ نیت شیائومی را عرضه می کند. هر دو گوشی از محافظ صفحه نمایش برخوردارند (گوریلا گلس برای شیائومی و محافظ سرامیکی برای آیفون ). اما چیزی که ممکن است باعث کیفیت بالاتر اما نسبی صفحه نمایش آیفون شود، تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل بر اینچ نسبت به ۳۹۸ پیکسل در شیائومی است.

طراحی و کیفیت ساخت آیفون 13 و شیائومی ردمی نوت 10 پرو

مشخصات فنی و عملکرد آیفون ۱۳ و شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو

مقایسه آیفون ۱۳ با شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو در بخش عملکرد نیز قابل پیش بینی است. بنا به آزمایش های انجام شده در سایت GSMArena آیفون ۱۳ با پردازنده A15 بیونیک در تست AnTuTu عملکردی تقریباً دو برابر بهتر از گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو داشته است. باید اذعان کرد که هماهنگی سخت افزار و کاربری با ثبات سیستم عامل iOS، گوشی آیفون را در این بخش به برنده تمام عیار تبدیل می کند. این در حال است که گوشی شیائومی با پردازنده Snapdragon 730G و رابط کاربری آن همواره مورد انتقادهای جدی بوده است. متاسفانه قیمت معقول گوشی شیائومی دلیل مناسبی برای این ضعف در عملکرد نیست.

مقایسه قیمت شیائومی نوت ۱۰ پرو و آیفون ۱۳

مقایسه آیفون ۱۳ با شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو در حوزه قیمت گذاری بسیار بحث برانگیز خواهد بود. طرفداران آیفون، به خصوص طرفداران دو آتشه، این قیمت را برگ افتخاری برای آیفون می دانند و معتقدند که کیفیت این گوشی به حدی است که قیمت بالای گوشی های آیفون را توجیه می کند. البته انتقادات زیادی نیز در رابطه با قیمت گذاری و البته حذف شارژر و هندزفری از جعبه گوشی شده است که شاید در ابتدا با شعارهای حمایت از محیط زیست اپل قابل درک بود؛ اما با تغییر شارژر و اجبار شما به خرید شارژر جدید در سری جدید، شک و تردید در صداقت اپل و شعارهای محیط زیستی این شرکت بی مورد نیست. در مقابل شیائومی به فروش گوشی های قوث با قیمتی پایین در مقایسه با رقبا معروف شده است که بی دلیل هم نیست. استفاده از مواد با کیفیت پایین تر در ساخت بدنه، تبلیغات در سیستم عامل و البته هزینه کمتر تولید دلیل این نوع از قیمت گذاری است که البته بدون بها هم نیست.

مقایسه دوربین شیائومی نوت ۱۰ پرو و آیفون ۱۳

دوربین یک نقطه قوت همیشگی در آیفون بوده است. این روند در ایفون ۱۳ نیز حفظ شده است. کیفیت بالای دوربین آیفون ۱۳ البته با یک لنز کمتر از مدل های پرو و پرومکس تنها با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی شگفت آور است. اما در این میان نباید دوربین شیائومی را دست کم گرفت. دوربین تله و عکاسی ماکرو بسیار قوی و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی به شما این امکان را می دهد تا عکس های خود را بدون افت کیفیت برش بزنید. اگر بیشتر به دنبال فیلمبرداری هستید، باید گفت که هر دو گوشی قابلیت فیلمبرداری ۴K را دارند، اما گوشی آیفون ۱۳ به شما امکان فیلمبرداری ۴K در حالت ۶۰ فریم بر ثانیه را می دهد. این در حالی است که برای فیلمبرداری ۴K در دوربین گوشی شیائومی شما تنها به سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه دسترسی دارید. برای طرفداران سلفی نیز در گوشی آیفون شما به دوربین سلفی بهتری دسترسی دارید که توانایی تصویربرداری ۴K تا ۶۰ فریم برثانیه و سیستم عمق سنجی سه بعدی را دارد. در کل کیفیت دوربین در هر دو گوشی بالاست و نتیجه نهایی تا حد زیادی به مهارت عکاسی کاربر بستگی دارد. اما با در نظر گرفتن قیمت، دسترسی به ماژول های بیشتر در دوربین اصلی گوشی شیائومی یک مزیت محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *