مقایسه مشخصات گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 با نسل قبلی

گوشی‌های جدید گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ در مقایسه با نسل قبل، چه تفاوت‌هایی دارند؟

سامسونگ دقایقی پیش از دو گوشی تاشوی جدید خود با نام‌های گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ پرده برداشت. این محصولات به‌زودی وارد بازار می‌شوند تا جای مدل‌های نسل قبلی خود را بگیرند.

گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ از نظر مشخصات فنی روی کاغذ تفاوت‌های زیادی با یکدیگر ندارند. سامسونگ تقریباً از همان قطعات پارسال استفاده کرده و تغییراتی جزئی را در این گوشی‌های جدید اعمال نموده است.

مقایسه گلکسی زد فولد ۵ با گلکسی زد فولد ۴
 
ازجمله مهم‌ترین تفاوت‌های گلکسی Z Fold 5 نسبت به Z Fold 4 می‌توانیم به استفاده از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اشاره کنیم. این گوشی همچنین حالا حداکثر روشنایی را حدود ۳۰ درصد افزایش داده و وزن خود را از ۲۶۳ گرم به ۲۵۳ گرم رسانده است.

مقایسه گلکسی زد فلیپ ۵ با گلکسی زد فلیپ ۴
 
در گلکسی Z Flip 5 نیز تغییرات به همین صورت دیده می‌شود. البته این محصول نسبت به Z Flip 4 نمایشگر بیرونی بزرگ‌تری دارد و امسال از صفحه ۳.۲ اینچی به‌جای ۱.۹ اینچی استفاده می‌کند. به‌علاوه، چیپست این گوشی به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ تبدیل شده است و دیگر اثری از مدل پایه ۱۲۸ گیگابایتی در آن دیده نمی‌شود.

با توجه به اینکه مدل ۱۲۸ گیگابایتی از سری گلکسی زد فلیپ ۵ حذف شده، این گوشی درواقع نسبت به نسل قبلی ارزان‌تر شده است؛ هرچند که قیمت پایه هر دو دستگاه یکسان به‌نظر می‌رسد. Z Flip 5 امسال در مدل پایه با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

نظر شما درباره گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *