منتقدان Cyberpunk 2077 نسخه کنسولی بازی را تجربه نکردند

پاورتل/ منتقدان نشریات معتبر جهان به منظور بررسی بازی Cyberpunk 2077، تنها کدهای نسخه پی سی بازی را دریافت کرده و نسخه‌های ایکس باکس و پلی استیشن این بازی در اختیار آن‌ها قرار نگرفته است.
   
توسعه‌دهندگان بازی Cyberpunk 2077 سال پرماجرایی را پشت سر گذاشتند. از آغاز سال جاری میلادی و بعد از تشدید همه گیری ویروس کرونا، سی دی پراجکت رد زمان عرضه این بازی را بارها عقب انداخت. تا اینکه کار به ماه دسامبر و پایان سال ۲۰۲۰ رسیده و این بازی فرصت نامزد شدن برای کسب جایزه Game of the Year امسال را از دست داده است.

با وجود خبری که در سال ۲۰۱۹ مبنی بر عدم پذیرش اضافه کاری و فشار کاری بیش از حد بر کارکنان CD Projekt Red منتشر شد، ناشران این بازی به منظور رساندن بازی به تاریخ تعیین شده، مجبور به اعمال شرایط کرانچ بر تیم توسعه‌دهندگان این بازی شدند. طبق گزارشاتی که از زبان کارمندان و توسعه‌دهندگان سایبرپانک ۲۰۷۷ ارائه شده، افراد تیم، شب و روز و حتی تعطیلات آخر هفته خود را در محل کار خود سپری کرده‌اند.

تأخیرهای پیاپی Cyberpunk 2077 نهایتاً به مرحله «اصلاحات و پولیش نهایی بازی» رسید. جایی که موجب شد منتقدان بسیاری از وبسایت‌های بزرگ جهان، کدهای بازی را بعد از تاریخ تعیین شده دریافت کنند. حالا به نظر می‌رسد که این کدها تنها محدود به نسخه پی سی بازی بوده و نسخه‌ی پلی استیشن یا ایکس باکس بازی در اختیار منتقدان قرار نگرفته است. موضوعی که نگرانی‌هایی را مبنی بر احتمال عدم آماده‌سازی نسخه نهایی بازی در این پلتفرم‌ها مطرح کرده است.

اولین چیزی که با شنیدن این خبر به ذهن می‌رسد، این است که احتمالاً نسخه کنسولی Cyberpunk 2077 هنوز آماده نشده است. البته این احتمال نیز وجود دارد که به‌دلیل کیفیت بالاتر تجربه کاربری نسخه پی سی بازی سایبرپانک ۲۰۷۷، ناشر این بازی تصمیم گرفته تا تنها این ورژن را در اختیار منتقدان قرار دهد. حتی با پذیرفتن این احتمال نیز همچنان نگرانی‌هایی مبنی بر مشکلات و ضعف نسخه کنسولی بازی مطرح خواهد شد.

منتقدان شماری از نشریات معتبر جهان، از وجود باگ‌ها و مشکلات فنی متعدد در نسخه پی سی این بازی گلایه کردند که البته می‌تواند به‌دلیل عدم انتشار آپدیت نهایی اصلاح کننده در این نسخه باشد. CD Projekt Red پیش از این هرگونه شایعه تأخیر مجدد بازی از تاریخ ۲۰ آذر را رد کرده است. حالا می‌توان به خوبی درک کرد که چرا چنین شایعاتی در اینترنت مطرح شده بود.

نمرات و نقدهای Cyberpunk 2077 هم‌اکنون در وبسایت متاکریتیک قرار گرفته است. هیجان عرضه این بازی مورد انتظار بین علاقه‌مندان ایجاد شده و باید دید که واکنش سی‌دی پراجکت رد به گمانه زنی‌هایی که در خصوص نسخه کنسولی بازی ایجاد شده به چه شکل خواهد بود. این درحالی است که برخی منتقدان اعلام کردند که حتی بعد از درخواست ارسال نسخه کنسولی بازی، کدهای نسخه پی سی بازی را دریافت کرده‌اند.

باوجود اینکه برخی از منتقدان نتیجه تجربه نسخه نهایی Cyberpunk 2077 را پایین‌تر از سطح انتظار اولیه‌ی خود توصیف کردند، بسیاری از سایت‌های دیگر نیز امتیاز کامل را به این بازی اختصاص دادند. تنها نکته‌ی منفی که مکرراً به آن اشاره شده، وجود باگ‌ها و ایرادات فنی است که می‌توان در آینده به اصلاح آن‌ها امیدوار بود. برخی از سایت‌های دیگر نیز هنوز اقدام به انتشار نظرات خود درباره این بازی نکردند که احتمالاً این کار به بعد از دریافت نسخه کنسولی بازی موکول شده است.

Cyberpunk 2077 برای انتشار در تاریخ بیستم آذرماه برنامه‌ریزی شده است. طبق برنامه‌ریزی قبلی، پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن ۴، گوگل استیدیا، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس این بازی را دریافت می‌کنند که البته نسخه نسل نهمی آن در دست ساخت قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *