مهم‌ترین ویژگی اپل واچ سری 6 در ایران کار نمی‌کند

فارنت/ یکی از قابلیت‌های کلیدی جدید اپل واچ سری ۶ ویژگی سنجش اکسیژن خون است. با این‌حال ظاهراً این قابلیت در کشور ما ایران کار نمی‌کند.

اگر یک کاربر‌ اپل باشید حتماً با تحریم‌های مختلف این شرکت علیه کاربران ایرانی دست و پنجه نرم کرده‌اید. از نیاز به یک شماره تلفن واقعی هنگام ساخت اپل آی‌دی گرفته تا استفاده از سرویس‌هایی مثل سیری و همچنین دانلود اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور تا مشکلات آپدیت iOS 14 آیفون. با این‌حال به نظر می‌رسد باید یک قابلیت دیگر را نیز به لیست بلندبالای موارد تحریم شده اضافه کنیم: قابلیت سنجش اکسیژن خون اپل واچ سری ۶. این ویژگی که در واقع ویژگی جدید اصلی جدیدترین نسخه اپل واچ محسوب می‌شود در ایران قابل دسترس نیست.

یکی از کاربران توییتر با نام علیرضا به تازگی متوجه این موضوع شده و اسکرین‌شاتی هم از پیام خطای iOS منتشر کرده است.

راستش را بخواهید این موضوع خصوصاً برای قابلیت‌های مرتبط با سلامتی اصلاً تعجب‌آور نیست. اپل قابلیت مهم مشابه نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام ECG را تنها در کشورهای خاصی با مجوز رگولاتوری آن کشورها فعال کرده بود.

با این وجود درحالی‌که ECG تنها در ۴۵ کشور قابل استفاده است اما سنجش اکسیژن خون در ۱۰۹ کشور کار می‌کند که متأسفانه ایران جز آن‌ها نیست. اپل در صفحه Feature Availability وب‌سایت خود لیست کشورها را برای هر قابلیت خاص محصولاتش درج کرده است. با مرور این صفحه متوجه خواهید شد در هیچ‌کدام از این قابلیت‌ها نام ایران به چشم نمی‌خورد.

البته برای قابلیت پیشین ECG روش‌هایی برای دور زدن این تحریم با دستکاری بکاپ و ریستور و یا با جیلبریک وجود داشت اما هنوز در مورد سنجش اکسیژن خون راهکاری ارائه نشده است.

اپل از اولین شرکت‌هایی است که پس از تحریم‌ها کاربران ایرانی را محدود کرد و حتی در بازه رفع تحریم‌ها نیز بسیاری از این محدودیت‌ها کماکان ادامه داشت.

به این ترتیب در نظر داشته باشید اگر قصد خرید اپل واچ سری ۶ را دارید نمی‌توانید از قابلیت سنجش اکسیژن خون این ساعت درست مانند قابلیت ECG استفاده کنید.

با این‌حال ساعت‌های دیگری هستند که این قابلیت را ارائه می‌کنند. از جمله این ساعت‌ها می‌توان به مدل‌های جدید فیت‌بیت، ساعت هوشمند هواوی واچ GT2e Active، دستبند آنر بند ۵، هواوی بند ۴ و مجیک واچ ۲ آنر اشاره کرد. هرچند که اندازه‌گیری برخی از آن‌ها شاید چندان دقیق نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *