موسیقی سازگار با ضربان قلب به اپل‌موزیک می‌آید

اپل در نظر دارد با کمک استارتاپی به نام AI Music امکان ساخت موسیقی سازگار با ضربان قلب افراد در شرایط مختلف را برای پلتفرم اپل موزیک فراهم کند.
   
اپل روز دوشنبه ۷ فوریه ۲۰۲۲ (۱۸ بهمن ۱۴۰۰) استارتاپی به نام AI  Music را تصاحب کرد که پلتفرمی توسعه‌یافته برای تولید موسیقی به کمک هوش مصنوعی  است.

به گزارش ۹to5macِ، فناوری AI Music می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، موسیقی متن‌ بدون کپی‌رایتی تولید کند که پویا باشد و بر‌ اساس تعامل کاربر در لحظه ریتم را تغییر دهد؛ به‌عنوان مثال، هنگام ورزش می‌توانید به آهنگی گوش کنید که بسته به نوع فعالیت ریتمی متغیر دارد.

طبق ادعای وب‌سایت AI Music، این پلتفرم حتی می‌تواند آهنگ‌هایی تولید کند که «با ضربان قلب شما سازگار باشد»:

پلتفرم ما از پیشگامان بررسی چگونگی تغییر و تطبیق موسیقی با هوش مصنوعی است و معتقدیم که موسیقی باید هم برای سازندگان و هم برای شنوندگانش قابل‌دسترس و مرتبط با شرایطشان باشد. ما با موتور جست‌وجوی و سایر فناوری‌های اختصاصی خود، راهکارهایی سفارشی برای بازاریاب‌ها، ناشران، ورزشکاران حرفه‌ای و آژانس‌های خلاق ارائه می‌کنیم.

موسیقی سازگار با ضربان قلب، تبلیغات صوتی متناسب با علایق شنونده، مجوزهای بین‌المللی و… همه و همه به لطف تحقیقات پیشرفته و توسعه‌ی داخلی ما امکان‌پذیر است.
با توجه به اینکه اپل از هرگونه اظهارنظر در ‌مورد خرید این استارتاپ  خودداری کرده است، هنوز اطلاعی از مبلغ پرداختی برای تصاحب این پلتفرم و برنامه‌های اپل برای ادغام فناوری آن با محصولاتش در دست نیست.

اپل در اوت ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) سرویس موسیقی کلاسیک Primephonic را نیز خریداری کرد و بدین‌ترتیب به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۲ برنامه‌هایی برای بهبود و ایجاد تغییراتی بزرگ در پلتفرم اپل موزیک در سر داشته باشد.

دیدگاه شما درباره‌ی خرید استارتاپ AI Music توسط اپل چیست؟ اپل با فناوری هوش مصنوعی چه تغییراتی در پلتفرم اپل موزیک ایجاد خواهد کرد؟‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *