مینی پی‌سی جدید مایکروسافت برای توسعه اپ‌های مخصوص ویندوز آرم معرفی شد

این کیت توسعه با قیمت ۵۹۹ دلار دسترسی به سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای قدرتمند به منظور توسعه اپ‌های آرم برای ویندوز را فراهم می‌کند.

کیت توسعه ویندوز ۲۰۲۳ مایکروسافت که پیش‌تر با نام Project Volterra شناخته می‌شد، کامپیوتری شبیه مک مینی است که از امروز با قیمت ۵۹۹ دلار در برخی بازارها در دسترس قرار می‌گیرد و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به بهینه‌سازی اپلیکیشن‌های معماری آرم روی ویندوز بپردازند.

کیت توسعه جدید ویندوز از چیپست اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ به همراه ۳۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی NVMe استفاده می‌کند. این دستگاه دو درگاه USB-C 3.2 Gen 2 و سه درگاه USB-A 3.2 Gen 2 دارد. درگاه اترنت و مینی دیسپلی‌پورت هم دیگر درگاه‌های این دستگاه هستند.

کیت توسعه ویندوز پردازنده عصبی اختصاصی دارد
کیت مایکروسافت از یک واحد پردازش عصبی (NPU) هم بهره می‌برد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا عملیات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را از طریق قدرت سخت‌افزاری انجام دهند. مایکروسافت با ویندوز ۱۱ شروع به استفاده از NPU برای قابلیت‌هایی مثل Voice Focus کرد که بدون وارد کردن فشار به CPU و GPU باعث حذف صدای نویز پس‌زمینه می‌شود.

بخش نرم‌افزار یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کیت توسعه ویندوز ۲۰۲۳ خواهد بود. مایکروسافت در تلاش است تا مجموعه‌ای از ابزارهای بومی آرم را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد. برای مثال، ویژوال استودیو ۲۰۲۲ ۱۷.۴ حالا به شکل بومی روی آرم اجرا می‌شود و عملکرد بسیار بهتری دارد و Net 7. هم بهتر روی آرم عمل می‌کند. پیش‌نمایش نسخه‌های آرم ویژوال ++C و Windows App SDK هم در دسترس قرار دارند.

«پاوان داوولوری»، معاون بخش ویندوز سیلیکون و یکپارچگی سیستم در مایکروسافت می‌گوید: «اپ‌ها، ابزارها، فریمورک‌ها و بسته‌های بیشتری به‌صورت بومی برای ویندوز آرم ساخته می‌شوند و در ماه‌های آینده از راه می‌رسند. در این فاصله، توسعه‌دهندگان می‌توانند به لطف فناوری قدرتمند شبیه‌ساز ویندوز ۱۱، بسیاری اپلیکیشن‌ها و ابزارهای x64 و x86 را روی کیت توسعه خود اجرا کنند.»

این کیت همچنین به نسخه‌های بومی مایکروسافت تیمز، آفیس، اج و وان‌درایو سینک برای آرم دسترسی خواهد داشت. مایکروسافت امیدوار است که با این دستگاه، توسعه‌دهندگان را به ساخت اپلیکیشن‌های آرم برای ویندوز ترغیب کند. این محصول فعلا در بازارهای استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ژاپن، بریتانیا و آمریکا عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *