نا امیدی و نگرانی کاربران از کیفیت ساخت آیپد ایر جدید

آیپد ایر جدید در ماه مارس توسط اپل معرفی و عرضه شد، اما اکنون کاربران زیادی از کیفیت ساخت این تبلت ابراز نگرانی کرده‌اند.

اپل نسخه جدید تبلت آیپد Air را در ابتدای ماه مارس معرفی کرد و این می‌توانست یک اتفاق هیجان‌انگیز باشد، اما ناامیدی‌هایی را برای کاربران و علاقه‌مندان به همراه داشت. خیلی‌ها می‌گفتند این ناعادلانه است که این غول فناوری دستگاهی را در سال ۲۰۲۲ با فقط ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در مدل پایه عرضه می‌کند.

گزارش‌هایی درباره کیفیت ساخت آیپد ایر جدید
اما حالا که مشتریان به آپید ایر ۲۰۲۲ تازه سفارش داده شده‌ی خود دست یافته‌اند، بسیاری از آنها یک نگرانی عجیب و غریب در مورد کیفیت ساخت این تبلت را گزارش داده‌اند و از ناامیدی خود سخن گفته‌اند. ظاهرا برخی از مشتریان در Reddit گزارش داده‌اند که پنل آلومینیومی پشت آیپد ایر جدید نسبت به نسخه‌های قبلی استحکام و ضخامت کمتری دارد. با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی کاربران، این موضوع باعث می‌شود که هنگام نگه داشتن دستگاه در دستانتان، صدای جیر جیر از آن خارج شود و همه‌ی ما می‌دانیم که چنین صدایی، حس اعتماد را به وجود نمی‌آورد.

پس از این که اولین خریدار نگرانی خود در این رابطه را در Reddit منتشر کرد، خیلی‌ها بلافاصله بعد از آن وارد عمل شدند و بعضی‌ها هم گفتند که فکر می‌کنند آنها دچار اختلال پارانوئید یا بدگمانی هستند. این پست اولین کاربری است که مشاهدات خود را درباره آیپد ایر ۲۰۲۲ به اشتراک گذاشته است:

من امروز دو آیپد ایر ۲۰۲۲ به رنگ آبی سفارش دادم و آنها را دریافت کردم، اما کمی شوکه شدم. صفحه پشتی آلومینیومی تبلت بسیار نازک‌تر از آپید ۴ است که من آن را نیز دارم. وقتی دستگاه را در دست می‌گیرید تقریبا می‌توانید باتری را از طریق پنل پشتی احساس کنید. هر دو آیپد حس یکسانی دارند و وقتی آنها را در دست می‌گیرم صدایی خارج می‌کنند. این اتفاق در آیپد ایر ۴ رخ نداده بود. از شخص دیگری هم پرسیدم و او نیز همین احساس را داشت.
چیزی که در اینجا بیشتر جلب توجه می‌کند این است که در چندین مورد از این گزارش‌ها، خریداران آیپد ایر ۲۰۲۲ حتی ادعا می‌کنند که می‌توانند باتری دستگاه را از طریق لمس صفحه پشتی، احساس کنند. در اینجا یک مورد گزارش دیگر را مشاهده می‌کنید که به همین موضوع اشاره می‌کند و گزارش کاربر قبلی را تایید کرده است:

من هم این موضوع را در آیپد ایر ۵ آبی رنگ خود تایید می‌کنم. احساس می‌کنم می‌توانم محتویات داخل دستگاه را از طریق لمس پنل پشتی احساس کنم. وقتی که تبلت را در قاب آن قرار می‌دهیم همه چیز خوب است، اما وقتی بدون قاب آن را در دست می‌گیرم احساس عجیبی دارم.
اکنون در بین کسانی که این نقص طراحی را گزارش کرده‌اند، بعضی‌ها هم اظهار می‌کنند که این ایراد فقط روی یک رنگ خاص قابل توجه است؛ مثلا رنگ آبی آیپد ایر. در حالی که دیگران می‌گویند این مشکل در همه نسخه‌های آیپد ایر جدید مشاهده می‌شود.

جالب اینجاست که این نگرانی پس از این که iPad Air 2022 در دست منتقدان قرار گرفت، اعلام نشد. در حال حاضر حداقل به نظر می‌رسد که حتی اگر این تغییر در طراحی سخت افزار وجود داشته باشد، نتیجه فاجعه‌باری را به همراه نیاورد. آیپد ایر ۲۰۲۲ همچنان یک گزینه عالی برای خریدن است؛ البته تا وقتی که به فضای ذخیره‌سازی اضافی و نرخ تازه‌سازی بالای صفحه نمایش نیاز نداشته باشید. این احتمالا یکی از بهترین تبلت‌هایی است که می‌توانید امسال تهیه کنید؛ به خصوص این که تراشه قدرتمند M1 در دل آن قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *