نسخه‌های سفارشی ZOTAC و AXGaming از کارت گرافیک RTX 4070 Ti معرفی شدند

طبق خبرهای جدید، اخیراً شرکت‌های AXGaming و ZOTAC نیز نسخه‌های سفارشی خود از کارت گرافیک جدید GeForce RTX 4070 Ti انویدیا را معرفی کرده‌اند. در ادامه این خبر به بررسی مشخصات و قیمت این محصولات جدید می‌پردازیم.

بر اساس گزارش‌های اخیر، کارت گرافیک سفارشی AXGaming RTX 4070 Ti X3W OC یک طراحی دو اسلاته با سه فن بوده و از برد مرجع NVIDIA بهره‌مند است. به نظر می‌رسد این کارت گرافیک شبیه به مدل ۱۶ گیگابایتی RTX 4080 است، اما اندازه آن مقداری کاهش یافته است (ابعاد: ۲۹۹ x 117 x 42 میلی متر در مقابل ۳۳۷ x 142 x 59 میلی متر).

این کارت گرافیک جدید از یک فرکانس بوست غیر استاندارد ۲۶۴۰ مگاهرتز (۳۰ مگاهرتز بیشتر از نسخه مرجع) استفاده می‌کند، اما توان حرارتی مشابه مدل مرجع (۲۸۵ وات) دارد. همچنین کارت گرافیک سفارشی AXGaming RTX 4070 Ti X3W OC توسط یک کانکتور ۱۶ پین تغذیه می‌شود.

طراحی کارت گرافیک جدید ZOTAC در اصل نسخه‌ی تکامل یافته از مدل X-Gaming است که هفته گذشته در مورد آن خبرهایی منتشر شد. این کارت گرافیک در رنگ‌بندی سفید و خاکستری موجود خواهد بود که دارای طرح ۲.۵ اسلاته و سه فن است. جالب اینجاست که کارت گرافیک ZOTAC GeForce RTX 4070 Ti X-Gaming با همان فرکانس بوست کارت گرافیک AXGaming (2640 مگاهرتز) عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این کارت گرافیک هم دارای توان حرارتی پیش فرض ۲۸۵ وات باشد که تا ۳۱۴ وات افزایش خواهد یافت.

کارت گرافیک AXGaming RTX 4070 Ti X3W OC اکنون با قیمت ۹۴۴ دلار آمریکا برای فروش در بازارهای داخلی چین در دسترس است. متاسفانه مدل ZOTAC هنوز در هیچ فروشگاهی فهرست نشده است، اما نسخه آبی این کارت گرافیک با همان قیمت کارت گرافیک AXGaming فروخته می‌شود. نکته مهم این است که این قیمت رسمی RTX 4070 Ti در کشور چین است و بنابراین این کارت‌های گرافیک سفارشی با قیمتی بیشتر از MSRP به فروش نمی‌رسند.

نظر شما در مورد طراحی کارت های گرافیک سفارشی RTX 4070 Ti دو شرکت ZOTAC و AXGaming چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *