نسخه جهانی اوپو فایند X5 پرو در گیک‌بنچ دیده شد

به نظر می‌رسد جدیدترین پرچمدار اوپو به زودی روانه بازارهای جهانی خواهد شد.
سری اوپو فایند X5 شامل دو مدل اوپو فایند X5 و اوپو فایند X5 پرو با شناسه مدل‌های به ترتیب PFEM10 و PFFM10 قرار است در چین به زودی عرضه شوند. به علاوه، نسخه‌های جهانی پرچمدار اوپو با شناسه‌ مدل‌های CPH2307 و CPH2305 نیز قبلا مشخص شده‌اند. در همین راستا، انتظار می‌رود سری اوپو فایند X5 در رویداد فناوری کنگره جهانی موبایل (MWC) 2022 که اواخر ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد، رونمایی شود. حالا در فاصله دو هفته مانده به برگزاری رویداد، نسخه جهانی اوپو فایند X5 پرو در لیست بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد که خبر از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک آن می‌دهد.

همچنین براساس لیست گیک‌بنچ، اوپو فایند X5 پرو در کنار تراشه کوالکام از اندروید ۱۲ و حافظه رم ۱۲ گیگابایتی نیز بهره می‌برد. به علاوه، اوپو فایند X5 پرو در تست تک‌ هسته‌ای امتیاز ۹۶۶ و در تست چند هسته‌ای امتیاز ۳۳۸۳ را کسب کرده است. شایان ذکر است که با قرارگیری این گوشی هوشمند در لیست گیک‌بنچ، به نظر می‌رسد عرضه آن برای بازارهای جهانی تنها مدت کوتاهی پس از رونمایی آن انجام خواهد شد.

مشخصات فنی احتمالی اوپو فایند X5 پرو
گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده‌اند ابراز کرده‌اند جدیدترین پرچمدار اوپو از نمایشگر امولد ۶.۶۷ اینچی ۲K بهره می‌برد که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین این پنل از نوع LPTO هم هست تا نرخ رفرش ریت متغیر داشته باشد. این نمایشگر همچنین توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت خواهد شد. به علاوه، نمایشگر اوپو فایند X5 پرو میزبان دوربین سلفی سونی IMX709 با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسلی است که برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی کافی به نظر می‌رسد.

در پنل پشتی اوپو فایند X5 پرو دوربین سه‌گانه شامل سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766، دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی تله‌فوتو قرار دارد که انتظار می‌رود به لطف تراشه اختصاصی پردازش تصاویر MariSilicon X عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. شایان ذکر است که این تراشه توسط اوپو توسعه داده شده است.

همانطور که اشاره شد، قلب تپنده اوپو فایند X5 پرو تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل یک است که همراه با حافظه رم تا ۱۲ گیگابایت LPPDR5 و حافظه داخلی تا ۵۱۲ گیگابایت UFS 3.1 به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت. منبع تغذیه آن نیز باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۸۰ واتی باسیم و شارژ ۵۰ واتی بی‌سیم است. متأسفانه هنوز هیج جزئیاتی درباره برچسب قیمتی سری اوپو فایند X5 پرو منتشر نشده است.

در نهایت باید اشاره کرد که به احتمال زیاد سری اوپو فایند X5 همراه با جدیدترین تبلت اوپو موسوم به اوپو پد و ایربادهای انکو اوپو در چین عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *