نسل بعدی مک‌بوک پرو و آیپد پرو همچنان تراشه 5 نانومتری خواهند داشت

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر نام آشنای دنیای فناوری در حوزه محصولات اپل دوباره روی پیش‌بینی خود پافشاری و اعلام کرده که مک‌بوک پرو و آیپد پرو آتی اپل از تراشه‌های ساخته شده بر مبنای فرایند تولید ۳ نانومتری استفاده نخواهند کرد.

به گفته کو، مدل‌های آتی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی مجهز به تراشه‌های جدیدی خواهند بود که مبتنی بر فرایند ۵ نانومتری TSMC ساخته شده‌اند. گفته‌ای که گزارش‌های مرتبط با استفاده از فرایند ۳ نانومتری را نقض می‌کند.

به عقیده کو، قطعات این تراشه‌ها باید حداکثر در ماه اکتبر خریداری شوند تا محصولات بتوانند در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ وارد مرحله تولید انبوه شوند. وی در ادامه عنوان می‌کند به همین خاطر تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC در نزدیک‌ترین زمان ممکن تا ژانویه ۲۰۲۳ در دسترس نخواهند بود.

تراشه‌های ۳ نانومتری در ۲۰۲۳ از راه می‌رسند

گفتنی است شواهد و مدارکی هم موجود هستند که از ادعاهای کو پشتیبانی می‌کنند زیرا به گفته او، تراشه‌های ۳ نانومتری دارای یک چرخه تولید ۴ ماهه هستند و علیرغم آن که تولید انبوه‌شان در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد، اما تا ژانویه (اوایل دی ماه) آماده استفاده در مک‌بوک پرو یا هیچ محصول دیگری نخواهند بود.

همچنین لازم به ذکر است کو در توییت دیگری که طی ماه جاری میلادی منتشر شده بود، عنوان کرد که راهنمای مالی TSMC آغاز درآمد تراشه‌های ۳ نانومتری را در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ لحاظ کرده است.

این در حالی است که گزارش منتشر شده توسط Commercial Times در این خصوص به هیچ تاریخ دقیقی برای به کارگیری تراشه‌های ۳ نانومتری اشاره نکرده اما خاطر نشان کرده اپل نخستین برندی خواهد بود که از فرایند ۳ نانومتری در محصولات خود استفاده خواهد کرد. گزارش مذکور همچنین مانند کو ماه سپتامبر را به عنوان زمان آغاز تولید انبوه مطرح کرده است.

در پایان باید گفت که در حال حاضر تنها می‌توانیم صبر کنیم و پس از گذشت چند هفته ببینیم که پیش‌بینی کو درست از آب درمی‌آید و اپل از تراشه‌های ۵ نانومتری استفاده می‌کند و یا اینکه سایر گزارش‌ها به واقعیت می‌پیوندند و تراشه‌های ۳ نانومتری هنگام عرضه مک‌بوک پرو در دسترس خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *