نسل بعدی پردازنده پرچم‌دار مدیاتک چه زمانی رونمایی می‌شود؟

کلیک/ پس از اطلاعات مبهم مدیاتک از ساخت تراشه پردازنده پرچم‌دار خود اکنون این کمپانی تایوانی از رونمایی این تراشه ۵Gخود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ خبر داد.

چیزی از معرفی نسل جدید تراشه‌های پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام نمی‌گذرد و انتظار می‌رود این تراشه تا ژانویه ۲۰۲۱ در گوشی‌های هوشمند پرچمدار به کار رود. کمپانی تراشه ساز تایوانی مدیاتک هم به زودی از پرچمدار نسل بعدی پردازنده‌های نیمه‌هادی خود رونمایی می‌کند. ریک تسای، مدیر عامل شرکت اکنون اعلام کرده است که تراشه نسل بعدی MediaTek در سه‌ ماهه اول سال ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد.

MediaTek بزرگترین تامین کننده تراشه‌های نیمه هادی برای گوشی‌های هوشمند است که در تایوان استقرار داد. ریک تسای مدیر ارشد شرکت دیروز در سخنرانی خود تحت عنوان “تسریع در اقتصاد دیجیتال پس از بروز همه گیری COVID-19″ در کنفرانس ارتباطات جهانی IEEE در تایپه این موضوع را فاش کرد. وی از برنامه های خود برای رونمایی از پرچمدار جدید تراشه ۵G خود تا ماه فوریه خبر داد.

این اعلامیه نشانه آن است که این شرکت تراشه‌ساز تایوانی در مورد عرضه تراشه ۵G جدید خود که برای تلفن های هوشمند پرچم‌دار طراحی شده است ، مصمم شده است. دو ماه پیش، مدیاتک برنامه‌ای مبهم ارائه داد و گفت که تلفن‌های جدیدی که به تراشه Dimensity 5G جدید این شرکت مجهز شده‌اند، در اوایل سال آینده وارد تولید انبوه خواهند شد.

مدیاتک انتظار دارد تقاضا برای جایگزینی تراشه‌های گوشی‌های هوشمند در سال آینده برآورده شود زیرا انتظار می‌رود میزان فروش گوشی های ۵G در سراسر جهان نسبت به فروش ۲۰۰ میلیون گوشی در سال جاری به دو برابر افزایش پیدا کند. پیش‌بینی می‌شود که رشد تلفن های ۵G تا سال ۲۰۲۳ ادامه یابد و نرخ نفوذ ۵G از ۴۹ درصد در سال ۲۰۲۲ به حدود ۶۰ درصد برسد. طبق گفته تسای، امسال میزان نفوذ تلفن های هوشمند ۵G به ۱۸ درصد خواهد رسید.

مدیر عامل مدیاتک همچنین فاش کرد که استراتژی این شرکت ایجاد یک سبد محصولات جامع برای تلفن های هوشمند با قیمت های متفاوت است. وی همچنین برنامه‌های ساخت تراشه پردازنده ۵G برای تلفن‌های هوشمند میان‌رده را تأیید کرد.

پردازنده های پرچم‌دار مدیاتک MediaTek Dimensity 1000 SoC و همچنین تراشه Dimensity 800 توسط تعدادی از سازندگان گوشی‌های هوشمند در گوشی‌های پرچمدار به کار رفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *