هدفون‌های پشت‌بسته و پشت‌باز چه تفاوتی با هم دارند؟

زمانی که می‌خواهید یک هدفون بزرگ یا به اصطلاح فول‌سایز بخرید، احتمالا با اصطلاح پشت‌بسته و پشت‌باز روبرو می‌شوید. اما این نوع هدفون‌ها دقیقا چه تفاوتی با هم دارند و هرکدام برای چه کاری ساخته شده‌اند؟ در این ویدیو به همین موضوع می‌پردازیم.

اول از همه به هدفون‌های پشت‌باز می‌پردازیم. در پنل پشتی این نوع هدفون‌ها معمولا چندین شیار دیده می‌شود که به دلیل همین مشخصه، صدا و هوا در گوش جریان پیدا می‌کند. هدفون‌های پشت‌باز از کیفیت صدای خوب با جزئیات بالا بهره می‌برند. اما از سوی دیگر، اطرافیان شما هم می‌توانند صدای در حال پخش را بشنوند.

هدفون‌های پشت‌بسته محبوبیت بسیار بیشتری دارند و دقیقا برعکس هدفون‌های پشت‌باز عمل می‌کنند. این هدفون‌ها طوری ساخته شده‌اند که بعد از قرارگیری بر روی گوش، صدای محیط را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهند. با وجود اینکه این نوع هدفون‌ها بیس بسیار خوبی ارائه می‌دهند، اما از سوی دیگر هوا در گوش جریان پیدا نمی‌کند و در نتیجه گوش خیلی زود عرق می‌کند و داغ می‌شود.

در نهایت باید بگوییم که اگر قصد دارید در مکان‌های شلوغ از هدفون استفاده کنید و در کل بیس صدا اهمیت زیادی برای شما دارد، پس باید از بین هدفون‌های پشت‌بسته دست به انتخاب بزنید. اما اگر می‌خواهید در مکان‌های ساکت موسیقی گوش کنید و برای ساعات متمادی حین گیمینگ از هدفون استفاده کنید، بهتر است هدفون پشت‌باز بخرید. البته در این میان هدفون‌های نیمه پشت‌باز هم وجود دارند که ترکیبی از این دو نوع هدفون‌ها محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *