به گزارش منابع آگاه ظاهرا برنامه اشتراک گذاری موقعیت مکانی Life360 با بیش از ۳۳ میلیون کاربر در سراسر جهان دادههای ارزشمند خود را میفروشد و برنامهای برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران ندارد.
Life360 اپلیکیشنی پرطرفدار است که برای اطلاع و اشتراک گذاری موقعیت مکانی اعضای خانواده، کودکان و سالمندان به کار برده میشود و حالا گفته میشود که اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران خود را میفروشد.
براساس اطلاعات به اشتراک گذاشته شده از سوی Markup، این برنامه دادههای مربوط به محل نگهداری کودکان و اعضای خانواده را به دوازده کارگزار داده فروخته است. مصاحبه انجام شده با دو کارمند سابق این اپلیکیشن به همراه دو کارمند دیگر در کارگزاریهای مربوط به موقعیت مکانی Cuebiq و X-Mode کار میکنند، شاهدی بر این ادعا است.
-
نیم ست طلا ۱۸ عیار زنانه مایا ماهک مدل MS0555
اطلاعات بیشتر -
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل هوآوی مدل CM510
خرید محصول -
جعبه ابزار تانوس مدل ۴۰۳
۷۸۷,۲۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها -
آچار بوش طبق درآر خودرو المپیا مدل pejho.samand
اطلاعات بیشتر -
آچار تنظیم تایم خودرو مدل HT – 00120
اطلاعات بیشتر -
شارژر دیواری مدل HW-050200E01
خرید محصول -
چمدان توریست مدل NT1 24 سایز متوسط
۳,۵۰۰,۰۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها -
شارژر فندکی هیسکا مدل KL-C42
خرید محصول
در واقع اپلیکیشن مربوطه علیرغم محبوبیت بالایی که دارد، اقدامات حفاظتی چندانی برای جلوگیری از سواستفاده از این اطلاعات حساس انجام نداده است. کارمندان سابق این شرکت در گفتگویی با Markup اعلام کردهاند که نمیخواهند نامی از آنها در جایی برده شود چون هنوز در این صنعت مشغول فعالیت هستند. اما به دلیل نگرانی در مورد امنیت و حریم خصوصی، در مورد این موضوع به صورت ناشناس صحبت کردهاند. هر دو کارمند سابق این شرکت میگویند اپلیکیشن Life360 یکی از بزرگترین منابع داده برای این صنعت محسوب میشود.
«کریس هالز» بنیانگذار و مدیرعامل Life360 در پاسخ ایمیلی به سؤالات Markup گفت: «ما هیچ ابزاری برای تایید یا رد ادعای مطرح شده در مورد Life360 به عنوان یکی از بزرگترین منابع داده برای صنعت نداریم. این دادهها بخش مهمی از کسبوکار این شرکت محسوب میشود و به ما امکان میدهد خدمات اصلی Life360 را برای اکثر کاربرانمان رایگان ارائه بدهیم. برخی از ویژگیهای این برنامه به ایمنی راننده کمک کرده و جان افراد زیادی را نجات داده است.»
یکی از مهندسان سابق X-Mode نیز ادعا میکند دادههای موقعیت مکانی خامی که شرکت از Life360 دریافت کرده است و به دلیل حجم زیاد و دقت دادهها، این اطلاعات یکی از ارزشمندترین پیشنهادات برای X-Mode است. یکی از کارمندان سابق Cuebiq نیز به شوخی در این مورد گفته که این شرکت نمیتواند کمپینهای بازاریابی خود را بدون دادههای موقعیت مکانی Life360 پیش ببرد.