هواوی میت 50 احتمالا به دیافراگم متغیر دوربین با شش تیغه مجزا مجهز خواهد شد

سال گذشته، کمپانی هواوی پتنت فناوری ماژول دوربین با دیافراگم شش تیغه را به‌ثبت رساند. حال، اخیراً گزارش شده است که سری میت ۵۰ هواوی به این فناوری شامل دوربین با دیافراگم متغیر شش تیغه از F1.4 تا F4 مجهز خواهد شد.

دیافراگم متغیر دوربین هواوی میت ۵۰
به‌گفته‌ی یکی از افشاگران مشهور Weibo، سری Mate 50 اولین گوشی هواوی خواهند بود که به ماژول دیافراگم دوربین شش تیغه مجهز می‌شوند، با محدوده دیافراگم موردانتظار شامل F1.4-F4 است.

بهترین مثال برای توصیف دیافراگم متغیر دوربین، سامسونگ گلکسی S9 است، گوشی هوشمندی که به فناوری دیافراگم هشت تیغه مجهز شده است. درحالی‌که انتظار می‌رود هواوی میت ۵۰ تنها دارای فناوری شش تیغه باشد.

مانند شاتر، دیافراگم دوربین مقدار نوری که به سنسور می‌رسد را کنترل کرده و درعین‌حال از لنز در برابر آسیب‌های فیزیکی محافظت می‌کند. درنتیجه، به‌طور غیرمستقیم بر عمق میدان و دیافراگم دوربین تأثیر می‌گذارد.

از سوی دیگر، با استفاده از دیافراگم بازتر می‌توان تصویری با پس‌زمینه تارتر گرفت. همچنین حتی در نور کم، ما همچنان عکس‌های واضح‌تری خواهیم داشت. بااین‌حال، عمق میدان و نوردهی محدود است زیرا گوشی‌های هوشمند دارای لنزهایی با دیافراگم ثابت هستند.

افشاگر مذکور همچنین اظهار داشت که هواوی میت ۵۰ پرو دارای یک دوربین ماکرو تله‌فوتو با زوم ۱۵ برابری است و میت ۵۰ RS نیز از دوربین ماکرو تله‌فوتو با زوم ۳۵ برابری پشتیبانی می‌کند.

تاکنون شایعات متعددی در رابطه با سری میت ۵۰ هواوی منتشر شده است. طبق آخرین اطلاعات، سری Huawei Mate 50 در تاریخ ۷ سپتامبر معرفی می‌شود. بااین‌حال، این تاریخ هنوز توسط هواوی به‌صورت رسمی تأیید نشده است. درحال‌حاضر تنها باید صبر کرد و دید که این شرکت چه زمانی تاریخ معرفی رسمی پرچمداران بعدی خود را اعلام می‌کند.

بااین‌حال، اگر شایعه‌ی فناوری دیافراگم دوربین شش تیغه هواوی میت ۵۰ صحت داشته باشد، این سری ازنظر طراحی، مشخصات و ویژگی‌ها، جزو برجسته‌ترین و نوآورانه‌ترین گوشی‌های کنونی خواهد بود.

نظر شما پیرامون فناوری دوربین هواوی میت ۵۰ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *