هوش مصنوعی انویدیا به راحتی متن را به تصویر تبدیل می کند

فناوری GauGAN انویدیا در گذشته هم نشان داده که چه توانایی‌هایی در خلق طر‌ح‌های واقعیت گرا از طریق طراحی‌های ساده و ابتدایی دارد. پس از آن شاهد به کارگیری این فناوری در نرم افزار Canvas انویدیا بودیم. اما به نظر می‌رسد که انویدیا با استفاده از هوش مصنوعی همچنان در حال گسترش توانایی‌های این فناوری است. در نسخه جدید می‌توان به کمک هوش مصنوعی به سادگی کلمات را به تصاویر واقعیت‌گرا تبدیل کرد!

هوش مصنوعی انویدیا همچنان در حال یادگیری ترفندهای جدید
انویدیا برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ از فناوری GauGAN خود رونمایی کرد و به تازگی این نرم افزار را به صورت عمومی در دسترس قرار گذاشته است. این نرم افزار که Canvas نام دارد، می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد و به کاربران امکان بدهد تا به سادگی تصاویر شگفت انگیزی را از طریق طرح‌های ساده و ابتدایی ایجاد کنند. تنها چند ماه بعد از معرفی Canvas می‌گذرد اما انویدیا همچنان در حال کار بر روی این نرم افزار است و حالا نسخه ۲.۰ آن را عرضه کرده است. حالا این نرم‌افزار نسبت به گذشته هم هیجان انگیزتر شده است، چرا که اکنون می‌تواند از ترکیب کلمات برای شما تصاویر باورنکردنی به وجود بیاورد.

به همان شکلی که در ویدیوی مشاهده کرده‌اید، تنها کافیست در کادر کلمه یا متن مورد نظر خود را بنویسید تا نرم افزار بلافاصله شروع به خلق تصاویر مورد نظر شما کند. می‌توان با اضافه کردن یک صفت یا اسم به طور کلی شرایط و حس و حال محیط را تغییر داد.

برای رسیدن به تصاویر خاص، تنها کافیست جمله‌ای مرکب از ویژگی‌های مختلف نوشت تا در چشم بر هم زدنی تصویر تغییر کند. حتی می‌توان اندازه و بافت جزئیات موجود در تصویر را با استفاده از کلمات تغییر داد.

انویدیا برای رسیدن به ویژگی تبدیل متن به تصویر در GauGAN 2 از یک مدل هوش مصنوعی مبتنی بر شبکه متخاصم مولد استفاده کرده است. این هوش مصنوعی ترکیبی از نقشه بندی، نقاشی و تولید متن به تصویر است. این هوش مصنوعی با استفاده از ۱۰ میلیون تصویر منظره آموزش داده شده است، به همین دلیل برای تک تک کلماتی که به آن وارد می‌کنید، آمادگی کامل دارد.

شما می‌توانید نسخه بتا از نرم افزار  Canvas, را از طریق وب سایت انویدیا دریافت کنید و با کار کردن با آن هرچه بهتر این عملکرد این نرم افزار را درک کنید. ضمن اینکه این نرم افزار می‌تواند برای شما بسیار سرگرم کننده باشد و به خوبی قدرتی که هوش مصنوعی در آینده نه چندان دور به دست می‌آورد را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *