هوش مصنوعی در برنامه Google Maps را ببینید

گوگل همچنان مشغول اضافه کردن هوش مصنوعی به سرویس‌ها و برنامه‌های خود است. این شرکت به تازگی با انتشار چند تصویر و ویدیو اعلام کرده است که هوش مصنوعی مولد (Generative AI) را به برنامه Google Maps اضافه کرده است. هوش مصنوعی سبب می‌شود برنامه نقشه گوگل دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذابی باشد و بتواند بسیار بهتر از قبل مکان‌های مختلف را در معرض دید کاربران قرار دهد.

گوگل ساعاتی پیش در سایت رسمی خود اعلام کرد که هوش مصنوعی مولد را به برنامه گوگل مپس اضافه کرده است تا این سرویس نیز بتواند با استفاده از این فناوری قدرتمند نتایج بهتری را در دسترس کاربران خود قرار دهد. بنا به گفته گوگل، برنامه Google Maps قادر است با استفاده از هوش مصنوعی نتایج جستجو را به شکل و ظاهری جدید برای کاربران به نمایش درآورد. همچنین کاربران به لطف این قابلیت هم اکنون می‌توانند مختصات جغرافیایی مکان‌های موردنظر خود را با پرسش سوال‌های گوناگون از گوگل مپس پیدا کنند.

گوگل در ویدیوی منتشر شده نشان داده است که گوگل مپس چگونه می‌تواند مناطقی در سن فرانسیسکو که دارای حال و هوای قدیمی هستند را یافته و مختصات دقیق آن‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد. یا در قابلیت دیگر از Google Maps پرسیده می‌شود برای یک روز بارانی چه تفریحات و مکان‌هایی را توصیه می‌کند. در تمامی این استفاده‌‌ها گوگل مپس بهترین مکان‌ها را همراه با تصاویر، میزان محبوبیت و همچنین نقدهای منتشر شده از سوی کاربران به نمایش می‌گذارد.

گوگل مپس همچنین در این قابلیت، نتایج جستجوهای خود را به صورت دسته‌بندی شده به نمایش در می آورد و به کاربران اعلام می‌کند که چرا آن را به عنوان یک مکان مناسب به کاربران معرفی کرده است. گفتگو میان کاربران و گوگل مپس همچنان می‌تواند ادامه پیدا کند و کاربران بلافاصله می‌توانند سوال دیگری را از این برنامه بپرسند. به عنوان مثال می‌توان از این برنامه پرسید که در میان مکان‌های معرفی شده کدام را برای صرف ناهار مناسب می‌داند. گوگل اعلام کرده است به منظور اضافه کردن این قابلیت به برنامه Google Maps از مدل‌های هوش مصنوعی زبان بزرگ خود استفاده کرده است و این مدل قادر است با جستجو در میان بیش از ۲۵۰ میلیون مکان ثبت شده در این سرویس بهترین نتایج را برای کاربران به نمایش بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *