هکر عصبانی اینترنت کره شمالی را به تنهایی قطع کرد!

شاید با خود فکر کنید که مگر کره شمالی اینترنت دارد که بخواهد قطع شود! آنطور که مشخص است بله دارد اما عجیب‌تر از آن این است که کسی توانسته تا به آن دژ عظیم مراقبت شده نفوذ کرده و به روشی راه‌های مواصلاتی آن را قطع کند! در ادامه داستان هکر عصبانی را خواهیم شنید که توانسته به تنهایی اینترنت کره شمالی را قطع کند و پیامی آشکار به دیکتاتور بفرستد.

تقریبا چند روز پیش بود که شرکت‌های رصد کننده وضعیت اینترنت جهانی گزارش‌هایی از قطع اینترنت کشور عجیب و غریب کره شمالی دریافت کردند که در روز ۲۶ ژانویه به اوج خود رسید و به صورت کامل قطع شد. تا هفته‌ی گذشته همه به این نتیجه رسیده بودند که این قطعی به دلیل حمله‌ی خارجی به زیرساخت‌های اینترنت این کشور است اما شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که تمام این اتفاقات زیر سر یک نفر باشد و او به تنهایی توانسته باشد تا کار یک ارتش سایبری را انجام دهد.

وبسایت Wired در گزارشی اعلام کرده که ظاهرا آن یک نفری که به تنهایی به دل دشمن زده کسی نیست جز هکری با نام مستعار “P4X” و از آن زمان تا به امروز توانسته تا اعتبار زیادی در دنیای هکرها (به واسطه‌ی همین هک) به دست بیاورد. او در مصاحبه‌ی خود با وبسایت Wired ادعا کرده که هوشیار سایبری است و ظاهرا دلیل حمله‌ی او به زیرساخت‌های کره‌ شمالی تنها عصبانیتش از برخی حمله‌های سایبری بر علیه‌ او و کشورش بوده است! او بعد از این حملات بود که تصمیم به هک دیکتاتور کمونیستی کره شمالی را گرفته و به تنهایی بار مسئولیتش را به دوش کشیده!

اگر خاطرتان باشد، اوایل ماه ژانویه شرکت گوگل در گزارشی اعلام کرد که تعدادی حمله‌ی سایبری علیه موسسات امنیتی و تحقیقاتی آمریکا صورت گرفته که منبع آن‌ها در کره شمالی رصد شده است. این حملات توسط یک نهاد تحت حمایت دولت مستقر در کره شمالی ترتیب داده شده بود و هدفش تنها سرقت تحقیقات و یافته‌های این موسسات بوده است. ظاهرا هکر بخت برگشته‌ی داستان ما هم در میان آن گروه‌های آسیب دیده بوده و به صورت اتفاقی مورد حمله قرار گرفته بود. او پس از اینکه FBI با او تماسی برقرار کرده و مطمئن شده بود که هیچ کاری از دست آن‌ها و یا گروه‌های وابسته به آن‌ها برنمی‌آید، تصمیم گرفت تا خودسرانه وارد این ماجرا شود و حملاتی علیه کره شمالی ترتیب دهد.

ظاهرا او از آسیب پذیری‌های موجود در سیستم‌های کامپیوتری کشور کره شمالی برای انجام حملات نیابتی (استفاده از کامپیوترهای شهروندان برای بیشتر کردن تعداد درخواست‌ها و حملات به مکانی خاص) استفاده کرده است و سرورها و روترهای شبکه‌ی پشتیبانی آن‌ها را مختل کرده است. این حملات تمام وبسایت‌های کره شمالی را به مدت تقریبا ۶ ساعت در هفته‌ی گذشته مختل کرد.

شاید شما هم مانند ما از ابتدا به این قضیه مشکوک شده باشید و بعید به نظر برسد که یک نفر توانسته باشد تمام این کارها را انجام دهد اما باید بگوییم که طبق یافته‌های وبسایت Wired تمام این ادعاها درست است. ظاهرا هکر داستان ما در هنگام انجام این کارها از صفحه نمایش خود فیلم گرفته و به عنوان سند آن‌ها را به FBI تحویل داده است تا هکرهای آن‌ها بتوانند از تکنیک‌های او استفاده کنند! سرویس سنجش Pingdom تایید کرده که در چندین نقطه از حمله‌ی هکری P4X، تقریبا تمامی وبسایت‌های کره شمالی از دسترس خارج شده‌اند. جوناد علی، محقق امنیت سایبری که اینترنت کره شمالی را رصد می‌کند تایید کرده که حملات اینترنتی به کشور کره شمالی از دو هفته‌ی پیش آغاز شده و از آن زمان تاکنون حملات را از نزدیک رصد کرده بدون آنکه بداند چه کسی این حملات را انجام داده است.

مسلما از آنجایی که اکثر مردم کره شمالی به اینترنت دسترسی ندارند، حتی متوجه این حملات نیز نشدند اما P4X اعلام کرده که تمام این‌ها برای ارسال پیامی به حکومت دیکتاتوری کره شمالی بوده، نه جمعیت فقیری که تحت آن‌ها زندگی می‌کنند. او در دارک وب وبسایتی را راه اندازی کرده که پروژه Funk یا Fu korea نامیده می‌شود. او در این وبسایت به دنبال جذب هکرهای دیگری است که هدفی مشابه او دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *