هک آیفون ساده تر از آن چیزی است که همه تصور می کنند!

طبق اخبار جدیدی که اخیرا منتشر شده، هک آیفون ساده تر از آن چیزی است که پیش از این تصویر می‌کردیم و حتی بدون دخالت قربانی قابل انجام است!

کمپانی اپل همیشه امنیت و حریم خصوصی را که iOS برای هر کاربر سراسر جهان خود به ارمغان می‌آورد، در اولویت قرار داده است؛ در حالی که این امر یک نکته مثبت و خوب بوده، اما به یاد داشته باشید که آیفون هم از هک‌های گسترده همانند «Pegasus» مصون نیست. یکی از خبرنگاران نیویورک تایمز به نام «بن هوبارد» قربانی پگاسوس بود که چندین مقام دولتی و روزنامه نگار را هدف قرار داد.

برای آن دسته از کسانی که نمی‌دانند، پگاسوس یک بدافزار ساخت شرکت اسرائیلی ان‌اس‌او است. از این بدافزار برای جاسوسی به نهادهای امنیتی، پلیس و ارتش حکومت‌های دیکتاتور فروخته شده‌ است. پس از اینکه در تابستان سال جاری با بد افزار پگاسوس پنج وزیر دولت فرانسه مورد هدف قرار گرفتند، بار دیگر بعد از گذشت چندین ماه این بد افزار بر سر زبان‌ها افتاد. بن هوبارد، خبرنگار نیویورک تایمز اعلام کرد که او قربانی حمله‌ای بوده که چندین کاربر آیفون را در سراسر جهان مورد هدف قرار داده است.

حیطه کاری هوبارد بیشتر روی اخبار مرتبط با خاورمیانه است و اغلب از اخبار اختصاصی نیویورک تایمز چند روز قبل از انتشار آن‌ها آگاهی دارد؛ بنابراین، هوبارد برای هکرهایی به بد افزار پگاسوس دسترسی دارند یک هدف عالی به نظر می‌رسید. به لطف جاسوسی که از این روزنامه نگار انجام شد، مهاجمان توانستند قبل از هر کس دیگری از زیربنا و اسرار تحقیقات در حال انجام نیویورک تایمز مطلع شوند.

جای تعجب ندارد که هوبارد با همکارانش از طریق پیام‌رسانی امن ارتباط برقرار کرده بود یا همچنین از یادداشت استفاده کرده باشد؛ یا حتی از صداهای ضبط شده غیر رسمی استفاده کرده باشد که همه این کارها کمکی در راستای آماده کردن خبر برای نیویورک تایمز بوده است.

 
به گفته هوبارد، هکرهای پگاسوس به دنبال یافتن منابعی بودند که اطلاعات را فاش می‌کردند. خوشبختانه، روزنامه‌ نگاران هنگام برقراری ارتباط یا ذخیره داده‌ها در تلفن‌های هوشمند یا کامپیوترها بسیار هوشیار عمل می‌کنند، وی در این مورد توضیح داد:

من بسیار مراقب حفاظت از این منابع هستم، زیرا اگر آن‌ها دستگیر شوند، ممکن است سر از زندان در بیاوند یا اعدام شوند.
همچنین بخوانید:

چینی ها آیفون ۱۳ را در ۱۵ ثانیه هک کردند!
بر اساس گفته‌های هوبارد، خبرهایی که وی در آن مشارکت داشته، کشورهای خاورمیانه را آشفته کرده است که ترجیح می‌دهند این اطلاعات افشا شده هرگز در رسانه‌های آمریکایی به چشم نیاید. به دلیل عدم یافتن منابع پشت این افشاگری‌ها، بن هوبارد هدفی عالی برای جاسوسان بود تا بتوانند از افرادی که اطلاعات را افشا می‌کنند به سرنخی جدید دست یابند.

پگاسوس یک نرم افزار جاسوسی است که بدون اطلاع شما روی آیفون شما نصب می‌شود؛ برای این کار تنها نیاز است این بد افزار به طریقی وارد گوشی شما شود. به گفته این روزنامه‌ نگار، هکرها (که اهل عربستان سعودی بودند) به جای استفاده روش همیشگی و قدیمی پیامک، از طریق اپلیکشن «واتس اپ» (WhatsApp) اقدام به انتقال پگاسوس به گوشی هوبارد کردند تا هک آیفون وی انجام شود.

به طور معمول، برای نصب نرم افزارهای جاسوسی بر روی آیفون شما، نیاز است بر روی یک لینک کلیک شود که آن لینک شما را به صفحه سایتی هدایت می‌کند که در آن صفحه نرم افزار شروع به نصب می‌شود. با این جال بد افزار پگاسوس بسیار پیشرفته و جلوتر از زمان خود است. این بد افزار حتی نیازی به کلیک روی لینک ندارد، به محض اینکه پیام ارسال شد و محتوا توسط آیفون دانلود شد، نصب نرم افزارهای جاسوسی به طور خودکار آغاز می‌شود و سپس هک آیفون به یک امری ساده تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *