هک شدن بیش از 20 خودروی تسلا در نقاط مختلف جهان

در طول همین هفته بود که یک جوان گزارش داد توانسه با هک کردن به بیش از ۲۰ خودروی تسلا در چندین کشور مختلف از راه دور دسترسی پیدا کند و تلاش می‌کند تا با مالکان این خودروها تماس بگیرد. اما چیزی که موضوع نگران کننده‌تر می‌کند لیست کارهایی است که او می‌تواند با خودروهای قربانی خود انجام دهد.

مشکل از نحوه استفاده کاربران است
دیوید کلمبو، متخصص امنیت IT نوزده ساله، دوشنبه و سه‌شنبه در یک رشته توییت گزارش داد که توانسته با هک کردن کنترل کامل بیش از ۲۵ تسلا در ۱۳ کشور را بدون اطلاع صاحبان آنها به دست آورده است. البته او قصد ندارد نحوه چگونگی این نفوذ را به صورت عمومی منتشر کند و قصد دارد تنها سازمان سازمان غیرانتفاعی Mitre را در جریان کار خود قرار دهد. با این حال، کلمبو تنها به یک نکته اشاره کرده است، و آن هم نقش داشتن مالکان این خودروها در ممکن شدن دسترسی وی به خودرو است، نه نقص امنیتی در نرم افزار خود تسلا.

خب، من حالا توانسته‌ام به بیش از ۲۰ خودروی تسلا در ۱۰ کشور متفاوت دسترسی پیدا کنم، اما هنوز راهی برای گزارش دادن آن به مالکان وجود ندارد…
امکان رانندگی از راه دور وجود ندارد
به گفته‌ی کلمبو، او می‌تواند به راحتی مکان دقیق هر خودرو را به دست بیاورد، سیستم امنیتی آن را غیرفعال کند، درها و پنجره‌های آن را حتی زمانی که خودرو در جاده است باز کند یا موسیقی و ویدیو را با بالاترین صدا پخش کند. البته کلمبو اظهار داشته که امکان رانندگی با خودرو از راه دور ممکن نیست، اما به هرحال او می‌تواند امنیت و آرامش سرنشینان را بر هم بزند. تیم امنیتی تسلا نیز به کلمبو اعلام کرده که در حال بررسی موضوع است.

ضربه‌های متوالی به اعتماد مشتریان تسلا
هرچند که کلمبو گفته این مشکل امنیتی از سوی شرکت تسلا نیست، اما به بازهم این اتفاق می‌تواند تاثیر روانی زیادی در ایجاد بدبینی و از بین رفتن اعتماد مشتریان نسبت به امنیت خودرروهای خودروان تسلا به وجود بیاورد. از سوی دیگر مدت زمان زیادی از فراخوان نیم میلیونی تسلا برای اصلاح مشکلات تازه کشف شده در قسمت در صندوق عقب محصولاتش نمی‌گذرد. این اتفاق می‌تواند تاثیر زیادی بر نحوه توسعه سیستم خودران این شرکت که هنوز در حالت بتا قرار دارد بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *