واتساپ در هند دسترسی کاربران را محدود نمی‌کند

پاورتل/ مقررات بحث‌برانگیز حریم خصوصی واتساپ از تاریخ ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) به اجرا درآمد. اما علی‌رغم تلاش‌های مکرر این شرکت برای از بین بردن نگرانی‌های مربوط به نحوه‌ی جمع‌آوری و به اشتراک‌گذاری داده‌ها با شرکت‌های ثالث، دولت‌ها و کاربران همچنان بر این شرکت فشار می‌آورند تا تغییرات موردنظر را عملی نکند. در همین راستا، واتساپ به دلیل فشارهای دولت هند اعلام کرده که کاربران این کشور حتی در صورت عدم پذیرش قوانین جدید حریم خصوصی هم با محدودیت‌های در نظر گرفته شده مواجه نخواهند شد.

دولت هند هفته‌ی گذشته از واتساپ خواست که قوانین جدید حریم خصوصی را در این کشور اجرا نکند. در نامه‌ی ارسال شده از طرف دولت هند، سیاست جدید واتساپ «تبعیض‌آمیز، غیرمنصفانه و غیرمسئولانه» عنوان شده است. همچنین دولت هند هشدار داده که اگر پاسخ واتساپ به این درخواست رضایت‌بخش نباشد، این شرکت احتمالا در هند با برخورد قانونی روبرو خواهد شد.

حالا واتساپ در واکنش به این درخواست دولت هند گفته که اگر کاربران این کشور قوانین جدید حریم خصوصی را نپذیرند، عملکرد اکانت آن‌ها با محدودیت مواجه نخواهد شد. طبق بیانیه‌ی منتشر شده، صرفا هرچندوقت یک‌بار این قوانین جدید به کاربران هندی یادآوری می‌شود.

این شرکت اعلام کرده که تا زمان اجرایی شدن قانون «حفاظت از اطلاعات شخصی» (PDP)، موضع فعلی خود را حفظ می‌کند. قوانین جدید واتساپ‌ در برخی کشورهای اروپایی هم با مخالفت دولت‌ها مواجه شده است. در این میان، در بسیاری از دیگر کشورها این قوانین با مقاومت زیادی روبرو شده و باید ببینیم واتساپ در واکنش به این مقاومت‌ها چه رویکردی را اتخاذ خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *