واتساپ روی قابلیت‌های امنیتی جدیدی کار می‌کند

طبق جدیدترین نسخه‌‌های بتای واتساپ، این پیام‌رسان پرکاربر در حال کار روی چندین قابلیت جدید امنیتی است تا بیش از پیش، اهمیت و ضروری بودن این موضوع را به کاربرانش یادآوری کند. دو قابلیت «تایید ورود» و «به اشتراک‌گذاری شماره تلفن» در گروه‌های واتساپ از جمله ویژگی‌های جدید حریم خصوصی است که توسط افشاگر معروف اطلاعات و قابلیت‌های واتساپ یعنی «WABetaInfo» فاش شده است.

قابلیت تأیید ورود واتساپ


 از نسخه‌ی ۲.۲۲.۱۷.۲۲ بتای واتساپ خبر رسیده که این شرکت در حال توسعه‌ی یک سیستم تأیید ورود جدید برای افزایش امنیت حساب‌های کاربران است. با استفاده از این قابلیت جدید، شما برای دسترسی به حساب کاربری واتساپ خود نیاز به تأیید سیستم شخص ثالث این پلتفرم متعلق به متا دارید. در نتیجه، اگر شخصی به دلیل وارد کردن نادرست کد ۶ رقمی سعی در دسترسی به حساب کاربری دیگران داشته باشد، در نهایت کاربران می‌توانند درخواست‌ ورود آن را رد کنند.

قابلیت به اشتراک‌گذاری شماره تلفن واتساپ
قابلیت اشتراک‌گذاری شماره تلفن یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی جذاب و بسیار کاربردی واتساپ است که از نسخه‌ی ۲.۲۲.۱۷.۲۲ بتای این اپلیکیشن فاش شده است. این قابلیت جدید به شما امکان می‌دهد در صورت تمایل شماره تلفن خود را از گروه‌های خاص واتساپ مخفی کنید. باید اشاره کنیم که این گزینه به طور پیش‌فرض غیرفعال است. این به این معنی است که وقتی به یک گروه واتساپی ملحق می‌شوید، شماره تلفن شما به طور خودکار از همه‌ی اعضای آن گروه پنهان می‌شود، اما در صورت تمایل می‌توانید آن را با اعضای گروه مد نظر خود به اشتراک بگذارید.

هر دوی این ویژگی‌ها در حال توسعه هستند و مشخص نیست چه زمانی به طور کلی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. زمانی برای اضافه شدن قابلیت‌های جدید و کاربردی به واتساپ باید مدت زیادی منتظر می‌ماندیم، اما اکنون تقریباً هر هفته خبرهای متعددی در مورد قابلیت‌هایی جدیدی که این پیام‌رسان متعلق به متا روی آن کار می‌کند در فضای مجازی منتشر می‌شود. گزارش‌ها در مورد به‌روزرسانی‌هایی که واتساپ روی آن‌ها کار می‌کند، این روزها به پای ثابت خبرهای دنیای تکنولوژی تبدیل شده‌اند. به نظر می‌رسد مدیران این شرکت اهمیت مدرن و کاربردی بودن پیام‌رسان خود را درک‌ کرده‌اند و سعی می‌کنند تا با ارائه‌ی قابلیت‌های جدید کاربران بیشتری به سمت خود بکشانند.

ظاهراً واتساپ قرار است تغییراتی روی بخش پیام‌های ناپدید شونده ایجاد کند. طبق جدیدترین خبرهای منتشر شده، واتساپ به‌زودی به کاربران خود اجازه می‌دهد پیام‌های ناپدید شونده را حتی پس از ناپدید شدن ذخیره کنند. باید اشاره کنیم که پیام‌های ناپدید شونده را نمی‌توان علامت‌گذاری و سیو کرد، اما در آینده‌ی نزدیک این امکان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. افراد همچنین می‌توانند این پیام‌های ذخیره شده را در بخشی به نام «Kept Messages»، حتی پس از ناپدید شدن آن‌ها مشاهده کنند.

همچنین این پیام‌رسان متعلق به متا قصد دارد قابلیت جدیدی را برای مدیران گروه‌های واتساپی ارائه دهد. در واقع، این پیام‌رسان در حال کار روی انتشار قابلیتی است که به مدیران گروه‌ها اجازه می‌دهد هر پیامی را حذف کنند. مدیران گروه با افزوده شدن این قابلیت کاربردی می‌توانند گروه‌های واتساپی خود را بهتر از قبل مدیریت کنند. البته سایر کاربران متوجه‌ی این موضوع می‌شوند که شما آن پیام را پاک کرده‌اید.

در نهایت باید به تغییرات و به‌روزرسانی‌های بخش استاتوس واتساپ اشاره کنیم که اخیراً مورد توجه بیشتر مدیران این شرکت قرار گرفته است. ظاهراً واتساپ در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران امکان پشتیبانی از یادداشت‌های صوتی را در بخش استاتوس خواهد داد. این قابلیت همچنین ممکن است با نام استاتوس صوتی نیز در اختیار کاربران این پیام‌رسان قرار بگیرد. باید دید در روزهای آتی چه قابلیت‌های دیگری به این پلتفرم متعلق به متا اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *