واکسن بزن ایرپاد بِبَر!

کلیک/ افزایش مرگ و میر در آمریکا باعث شده است تا مردم این کشور با بحران‌های شدیدی مواجه شوند. از این رو مسئولین دو قاره آمریکا شمالی و جنوبی قصد دارند با ارائه راهکارهای جدید، مردم را به تزریق واکسن تشویق کنند. 

با توجه به گسترش ویروس کرونا میان مردم آمریکا مقامات واشنگتن به تازگی به منظور تشویق جوانان طرح جدیدی با عنوان اهدای ایرپاد به متقاضیان واکسن کرونا اجرایی کرده‌اند که به واسطه آن والدین جوانان نیز هدایای نقدی دریافت خواهند کرد.

طبق این طرح جوانان بین ۱۲ تا ۱۷ سال در صورت دریافت اولین دُز واکسن کرونا به عنوان هدیه از طرف دولت یک ایرپاد دریافت خواهند کرد. بعلاوه تمامی این افراد در قرعه‌کشی هفتگی با جوایزی همچون آیپد و هدفون شرکت داده خواهند شد. این پایان ماجرا نیست زیرا دولت واشنگتن تصمیم گرفته است در کنار تمامی جوایز مورد اشاره در هر هفته به ۲ نفر ۲۵ هزار دلار بورسیه تحصیلی اهدا کند.

از آنجایی که بسیاری از جوانان در بازه سنی اعلام شده نیاز دارند تا والدینشان آنها را به محل تزریق واکسن ببرند، اعلام شده است تمامی والدین و سرپرستان به ازای هر جوان یک کارت هدیه ۵۱ دلاری دریافت خواهند کرد.

گفته می‌شود این طرح از ۷ آگوست آغاز شده و تا ۳۰ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

البته این اولین بار نیست که یکی از ایالات آمریکا برای تشویق مردم به تزریق واکسن، از طرح‌های تشویقی استفاده می‌کند. پیش از این در ایالت ویرجینیا غربی طرح قرعه‌کشی با جوایزی همچون یک دستگاه کامیون، یک میلیون دلار وجه نقد و اهدای گواهینامه شکار حیوانات وحشی و ماهیگیری برگزار شد که با استقبال خوبی نیز همراه شد‌.

در همان زمان ایالت کالیفرنیا اعلام کرد تمامی متقاضیان تزریق واکسن در قرعه‌کشی ۳۰ جایزه نفیس به ارزش ۵۰ هزار دلار و تورهای تفریحی شرکت داده خواهند شد.

به نظر شما آیا قاره آمریکا می‌تواند با رشوه دادن به مردم خود سرعت گسترش ویروس کرونا را کاهش دهد؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *