وزارت امنیت آمریکا از یک باگ خطرناک در ویندوز خبر داد

کلیک/ آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا از وجود یک باگ خطرناک در ویندوز به ادارات دولتی فدرال هشدار اضطراری داد. 
یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای افزایش امنیت سایبری سیستم‌ها باید انجام داد، بروزرسانی نرم‌افزارهای نصب شده است. اما در این بین ممکن است که نسخه‌های جدید نرم‌افزارها دارای باگ‌های امنیتی باشند که باید به آن‌ها توجه کنید. 

آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا یا CISA امروز با مشاهده یک باگ امنیتی خطرناک در نسخه سرور ویندوز، برای ادارات دولتی خود هشداری اضطراری صادر کرد. این سازمان به تمام ادارات فدرال اعلام کرده است که باید این آسیب‌پذیری امنیتی در سرورهای ویندوزی را تا فردا برطرف کنند تا شبکه‌های دولتی در معرض خطر قرار نگیرند.

 در سال جاری میلادی این سومین هشدار اضطراری است که از طرف این سازمان منتشر شده است. این باگ جدید به قدری خطرناک است که می‌تواند کنترل تمام کامپیوترهای شبکه از جمله کنترل‌کننده‌های دامنه و سرورهای امنیت شبکه را برعهده بگیرد. 

هکرها با استفاده از این باگ می‌توانند اطلاعات محرمانه داخلی را سرقت کنند یا یک بدافزار یا باج‌افزار درون شبکه قرار دهد. شرکت امنیتی Secura که این باگ را کشف کرده، اعلام کرده است که با استفاده از این باگ می‌توان تنها در ظرف ۳ ثانیه به شبکه نفوذ کرد. 

شرکت مایکروسافت برای رفع این باگ خطرناک در ویندوز از انتشار یک پچ در اوایل سال آینده میلادی خبر داد. با وجود اینکه هشدار سازمان CISA تنها برای ادارات دولتی بوده است؛ اما بهتر است که تمام کاربران و شرکت‌های مختلف نیز به محض انتشار پچ ویندوز، آن را نصب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *