وضعیت رجیستری گوشی‌های آیفون 14 به کجا رسید؟

پس از اعلام سخنگوی وزارت صمت از آغاز رجیستری مسافری گوشی‌های آیفون ۱۴ اکنون یکی از اعضای اتحادیه صوتی و تصویری اعلام کرد که واردات گوشی‌های مسافری آیفون ۱۴ با گذرنامه و با همان قوانین و روش‌های قبلی اجرا می‌شود. ادامه این ماجرا را بخوانید.

سخنگوی وزارت صمت در روزهای گذشته از آغاز رجیستری مسافری گوشی‌های آیفون ۱۴ در آینده‌ای نزدیک خبر داده بود. اما هنوز دارندگان این گوشی‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

در همین رابطه سعید اشتیاقی، عضو اتحادیه صوتی و تصویری در مصاحبه‌ای درباره رجیستری آیفون ۱۴ گفت که اعضای صنف خواستار رجیستری آیفون ۱۴ هستند و این در حالی است که هم‌اکنون امکان ثبت‌سفارش گوشی تلفن‌همراه آیفون ۱۴ وجود ندارد.

 
عضو اتحادیه صوتی و تصویری در ادامه اعلام کرد که حالا مسئولان رضایت دادند برای گوشی‌های مسافری آیفون ۱۴ تدابیری صورت گیرد و به همان روش قبلی رویه مسافری انجام شود.

اشتیاقی اظهار داشت در این میان، باید بتوان به خوبی رصد کرد تا مسافر واقعی شناسایی شده و دوباره ماجرای پاسپورت‌فروشی اتفاق نیفتد و موجب افزایش قاچاق نشود.

پیش از این سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد که در حال حاضر آیفون ۱۴ به‌صورت رسمی وارد کشور نشده و از همین رو شناسه گمرکی این کالا در سامانه‌ها ثبت نگردیده و تجار امکان ثبت سفارش و ترخیص را ندارند.

وی با بیان عدم امکان رجیستری این گوشی‌ها گفت که حتی اگر این گوشی‌ها از طریق مسافری برای مصرف شخصی وارد کشور شوند، به دلیل اینکه شناسه آن در سامانه‌ها ثبت نمی‌شود امکان رجیستری آن وجود ندارد.

در انتها باید گفت که دولت همچنان هیچ تصمیمی برای آزاد کردن واردات و رجیستری گوشی آیفون ۱۴ و دیگر مدل‌های آن ندارد. اما ظاهراً قرار است در روزهای آینده واردات مسافری گوشی‌های سری آیفون ۱۴ با گذرنامه آغاز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *