وعده جدید وزیر ارتباطات درباره اینترنت

هرچند در حال حاضر تمام شهرهای بزرگ و بسیاری از بخش‌های ایران به اینترنت پایدار و پرسرعت دسترسی دارند، اما هنوز هم بسیاری از روستاها و مناطق دور افتاده از این شرایط بهره‌مند نیستند. در این راستا اخیراً وزیر ارتباطات کشور مدعی شد در صورتی که مجلس بودجه‌ی درخواستی را به تصویب برساند تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای ایران به اینترنت متصل خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به تازگی در مراسم رونمایی از اتصال هزار روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد:

پیش از آغاز به کار در وزارت ارتباطات تصور می‌کردم چهار هزار روستا از ارتباطات بی‌بهره هستند؛ اما بعداً با بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد ۳۵۰۰ روستا نیز ارتباطات باکیفیت و مناسبی ندارند و باید برای آنها هم برنامه‌ریزی کرد.
وی همچنین با تقدیر از تلاش‌های دولت گذشته برای ارتباط‌دهی به روستاها گفت امروز ۵۰۰ سایت تلفن همراه در سراسر کشور کار خود را شروع می‌کنند که با استفاده از آن‌ها ۷۸۰ روستای بدون ارتباط به شبکه اینترنت متصل می‌شوند و همچنین حدود ۲۵۰ روستای دیگر هم از بهبود کیفیت اتصال به اینترنت بهره‌مند خواهند شد.


آقای زارع‌پور در مهم‌ترین بخش صحبت‌های خود مدعی شد اگر مجلس شورای اسلامی بودجه درخواستی وزارت ارتباطات در لایحه بودجه‌ی ۱۴۰۱ را تصویب کنند وزارت‌خانه ICT آمادگی دارد که تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانواره کشور را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند. وی همچنین اعلام کرد این اتصال‌ها در سه مقطع زمانی اردیبهشت، شهریور و دهه فجر سال آینده رونمایی می‌شوند.

در برنامه‌ی وزارت ارتباطات اعلام شد در حال حاضر ۳۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار که تقریبا ۸۱ درصد از کل روستاهای کشور را تشکیل می‌دهند به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند.


شرکت همراه اول بیان کرد در بخشی از پروژه ارتباط‌دهی به روستاها که امروز رونمایی شد ۲۰۲ سایت جدید یا ارتقا یافته به تکنولوژی ۳G یا ۴G در ۲۹۷ روستا نصب راه‌اندازی نموده است. افزون بر همراه اول، شرکت ایرانسل هم ۸۶ سایت ۳G و ۴G جدید راه‌اندازی نموده است.

نظر شما در مورد وعده‌ی جدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور چیست، آیا در صورت تصویب لایحه بودجه تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستاها به اینترنت متصل می‌شوند یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *