ویدیوی تست مقاومت و کالبدشکافی گلکسی S22 اولترا را ببینید

گلکسی S22 اولترا در حال حاضر قدرتمندترین و بهترین پرچم‌دار سامسونگ به حساب می‌آید اما آیا این محصول از لحاظ مقاومت هم بهترین خواهد بود؟ در این مطلب تست مقاومت گلکسی S22 اولترا را به همراه کالبد شکافی آن خواهیم داشت تا ببینیم آیا نماینده‌ی گران‌قیمت سامسونگ می‌تواند در برابر تست‌های سخت دوام بیاورد یا خیر.

پیش‌تر ویدیوی تست مقاومت و کالبدشکافی گلکسی S22 را شاهد بودیم که نشان داد نماینده‌ی سامسونگ به لطف بهره‌مندی از فلز و شیشه در بدنه‌ی خود توانست در برابر فشارهای سنگین دوام بیاورد و جان سالم به در ببرد. همچنین تست آب هم با موفقیت پشت سر گذاشته شد تا بدین ترتیب این گوشی امتیاز ۱۰ از ۱۰ را در بخش مقاومت و همچنین ۷٫۵ از ۱۰ از لحاظ تعمیرپذیری را به خود اختصاص دهد.

حالا اما نوبت به بهترین مدل از این سری یعنی گلکسی S22 اولترا رسیده تا ببینیم تست مقاومت را چگونه پشت سر می‌گذارد. با نگاهی به ویدیوهای پایین، متوجه شدیم از لحاظ مقاومت، تفاوت خاصی بین این گوشی و دو مدل پلاس و استاندارد وجود ندارد. ویدیو با تست گوشی در برابر نفوذ آب شروع شد که به لطف بهره‌مندی از استاندارد ضد آب IP68، هیچ اتفاقی برای گوشی نیفتاد.

تست مقاومت نمایشگر در برابر خط و خش اما نتایج جالب و دور از انتظاری را رقم زد. اگرچه بسیاری از پرچم‌دارها معمولا در فشار سطح ۷ یا ۸ خط و خش سطحی و عمق بر می‌دارند که این شامل گلکسی S22 و S22 پلاس نیز می‌شوند، گلکسی S22 اولترا در فشار سطح ۶ خط و خش برداشت که نشان می‌دهد ظاهرا گوریلاگلس ویکتوس پلاس بکار رفته در آن خیلی هم مقاوم نیست. حال چه چیزی باعث شده این گوشی چنین مقاومتی را از خود نشان دهد مشخص نیست. همچنین به نظر می‌رسد گوشه‌های خمیده‌ی این گوشی هم بنا به دلایلی، آسان‌تر به خط و خش گرفتن تمایل دارند تا پنل تخت جلو.

فریم دوربین، حلقه‌های دور دوربین، خشاب سیم‌کارت و قلم S-Pen همگی از آلومینیوم ساخته شده‌اند. سنسور اولتراسونیک بکار رفته در زیر نمایشگر هم علی‌رغم خط و خش بسیاری که به همان قسمت نمایشگر وارد شد به درستی و با سرعت قابل قبولی کار می‌کرد. گلکسی S22 اولترا در نهایت تست خمیدگی را هم به بهترین شکل ممکن پشت سر گذاشت و از هیچ سمت حتی ذره‌ای خم نشد. آخرین تست که شاید کمتر برایمان بوجود بیاید اما مهم و به‌نوعی جالب هم هست، تست مقاومت در برابر ماشین بود. جایی که یک ماشین در حالی که گلکسی S22 اولترا به طرف نمایشگر روی زمین قرار داشت از روی آن رد شد. نتیجه‌ی این تست عجیب، اندکی خط و خش روی نمایشگر بود و صدمه‌ی شدیدی به کل گوشی وارد نشد. بدین ترتیب گلکسی S22 اولترا امتیاز ۹٫۵ از ۱۰ را در این بخش کسب کرد (کسر ۰.۵ به خاطر خش‌پذیری سریع نمایشگر، به خصوص بخش خمیده‌ی آن).

با پایان تست مقاومت، رسیدیم به کالبدشکافی گلکسی S22 اولترا. جایی که شخص بررسی کننده آن را با باز کردن پنل پشتی آغاز کرد که میزبان حفره‌ی دوربین‌ها نیز بود. حفره‌ی مربوط به هر دوربین را هم می‌توان با گرما از پنل پشتی خارج کرد. به صورت کلی در این گوشی ۱۵ پیچ قرار دارد که با باز کردن آن‌ها، سیم‌پیچ شارژر بی‌سیم، کابل باتری، محفظه‌ی قلم S-Pen و NFC را می‌توان به‌خوبی مشاهده کرد. جدا کردن چند کابل هم به‌راحتی باعث جداسازی مادربرد از گوشی می‌شود.

تا اینجای کار همه‌چیز عالی پیش رفت. اما نکته‌ی جالب اینجاست که سهم بزرگی از فضای داخلی گوشی را چهار دوربینی تشکیل می‌دهند که روی پنل پشتی شاهد آن‌ها هستیم. تمام سنسورها جز فوق عریض از فناوری لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برند که به‌خوبی در ویدیو نشان داده می‌شود. در مرحله‌ی بعد هم شاهد جداسازی بلندگوهای قدرتمند این گوشی بودیم.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و بسیار بزرگ گلکسی S22 اولترا با چسب به گوشی متصل شده و هیچ ابزاری برای بالاکشیدن و درآوردن آن درون گوشی دیده نمی‌شود. بنابراین با اندکی الکل برای آزادسازی چسب‌ها باید باتری را خارج کرد. با خارج سازی باتری، یک محفظه بخار از جنس فولاد ضد زنگ و همچنین پوششی برای حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر مشاهده می‌شود. به صورت کلی درآوردن نمایشگر این گوشی کار ساده‌ای نیست چرا که میزان چسب‌های بکار رفته برای نگه‌داری آن درون گوشی بسیار زیاد است. بنابراین گوشی در بخش تعمیرپذیری، همان امتیاز ۷٫۵ از ۱۰ را دریافت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *