ویدیوی تست مقاومت گلکسی زد فلیپ 5 و زد فولد 5 توسط سامسونگ

در این ویدیو، سامسونگ مقاومت تاشو‌های جدیدی خود را توسط یک سیستم رباتیک آزمایش می‌کند.

زمانی که در مورد گوشی‌های تاشو صحبت می‌کنیم، دوام همیشه یکی از نگرانی‌های اصلی خریداران بوده است و به‌همین دلیل سامسونگ از یک سیستم رباتیک برای محک گوشی‌های تاشو خود استفاده می‌کند. غول کره‌ای مانند سال گذشته، ویدیوی آزمایش دوام گلکسی زد فلیپ ۵ و زد فولد ۵ را منتشر کرده است.

در ابتدای این ویدیو، گوشی تاشو سامسونگ با آزمایش باز و بسته شدن محک می‌شود و همانطور که شرکت ارائه دهنده خدمات بازرسی کنترل کیفیت و صدور گواهینامه Bureau Veritas تأیید می‌کند، می‌توان این دستگاه‌ها را ۲۰۰ هزار بار باز و بسته کرد. سپس نوبت به تست لغزش می‌رسد که در آن دستگاه از فاصله نسبتاً کوتاهی به پایین سر می‌خورد. طرح جدید لولای گوشی‌های سامسونگ دارای ساختاری است که نیروی ضربه ناشی از سقوط از ارتفاع پایین را کاهش می‌دهد.

تست مقاومت گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵
پس از آن سامسونگ گوشی‌های خود را در برابر آب آزمایش می‌کند.

همانطور که در ویدیو دیده می‌شود، زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ موفق شدند تا براساس استانداردهای IPX8 (غوطه‌ور شدن تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه) و هم IPX4 (پاشش آب روی دستگاه) در برابر آب مقاومت داشته باشند. پس از انجام آزمایش مربوط به دما و رطوبت، غول کره‌ای گوشی‌های تاشو خود را با تست سقوط آزمایش می‌کند.

در نهایت نیز نمایشگر هر دو دستگاه به شیوه‌های مختلفی آزمایش می‌شود. اولین مورد برای گلکسی زد فولد ۵ انجام شده که در آن با قلم S Pen روی دستگاه طراحی می‌شود تا نحوه حساسیت آن مورد بررسی قرار بگیرد. سپس از یک گوی فلزی برای ضربه زدن به نمایشگر هر دو دستگاه استفاده می‌شود تا تیم کنترل کیفیت سامسونگ مطمئن شوند که نمایشگر به آسانی آسیب نمی‌بیند.

سامسونگ هم‌اکنون پیش‌سفارش گوشی‌های تاشوی جدید خود را آغاز کرده، اما فروش جهانی این گوشی‌ها از ۲۰ مردادماه آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *