پایان عمر اپ‌های اندرویدی بلک‌بری نزدیک است

حتی بهترین اپ‌های اندرویدی بلک‌بری نیز امسال به پایان عمر خود می‌رسند.
   
پلتفرم‌های داخلی بلک‌بری (سیستم‌عامل بلک بری ۷.۱ و نسخه‌های قبلی، بلک‌بری ۱۰ و سیستم عامل پلی‌بوک) در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ به پایان عمر خود رسیدند. این شرکت گفت این بدان معنا است که گزینه‌های مختلفی مانند تماس، داده‌ها، پیامک و تماس‌های اضطراری دیگر به‌طور قابل اعتماد کار نخواهند کرد.

به گزارش android authority، اگرچه تلفن‌های اندرویدی بلک‌بری بخشی از این اعلامیه نبودند، اما یکی از اعضای انجمن کرک‌بری (CrackBerry) متوجه شد که چندین اپ اندرویدی نیز به روزهای پایانی عمر خود رسیده‌اند. در صفحه مربوط به چرخه عمر نرم‌افزارهای این شرکت به‌طور مشخص اشاره شده اپ‌های Password Keeper ،DTEK ،BlackBerry Launcher ،Privacy Shade و Keyboard همگی در ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ به پایان راه خود می‌رسند. این صفحه همچنین نشان می‌دهد که بلک‌بری قبلاً پشتیبانی از چندین اپ اندرویدی را در سال ۲۰۱۹ به پایان رسانده است که از آن‌ها می‌توان به Device Search ،Productivity Tab ،Power Center و BlackBerry Blend اشاره کرد.

با این وجود، اپلیکیشن‌های BlackBerry Launcher، مجموعه امنیتی DTEK ،Password Keeper ،Privacy Shade و Keyboard همگی در گوشی‌های BlackBerry KeyOne ،Key2 ،Key2 LE و Motion Android موجود بودند. البته باید به این مسئله اشاره کرد که اپ‌های اندرویدی بلک‌بری که به پایان عمر خود رسیده‌‌اند، ازطریق پلی استور دردسترس هستند؛ اما اگر به مشکلی برخورد کنید یا اپ مذکور از کار بیفتد، تنها خواهید بود. همچنین بعید به نظر می‌رسد گوشی جدید Onward Mobility با برند بلک‌بری که در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود، از این برنامه‌ها استفاده کند. درضمن، جایگزین‌هایی نیز برای برخی از اپ‌ها و خدمات یادشده وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *