پای سیگنال به پرونده ماسک و توییتر باز شد

پیام‌های خصوصی ثروتمندترین انسان روی کره زمین می‌تواند بار دیگر او را در پرونده دعوایش با توییتر به دردسر بی‌اندازد.

در چند روز اخیر وکلای دو طرف دعوا یک بار دیگر در دادگاه عالی (پیش از برگزاری محاکمه اصلی در ماه اکتبر که سرنوشت معامله را تعیین می‌کند) روبرو شدند.

در چند روز اخیر جلسه‌هایی با حضور وکلای دو طرف معامله صورت گرفته است. از جمله مسائلی که در این جلسات مطرح شد، استفاده ایلان ماسک از برنامه پیام‌رسانی رمزگذاری شده سیگنال بود. وکلای توییتر با استناد به اسکرین‌شات مبادله ماسک و جرد بیرچال، رئیس دفتر خانواده ماسک، ادعا می‌کنند که ماسک پیام‌های ارسال شده از طریق این برنامه را مخفی کرده است.

به گفته وکلای توییتر، این پیام به مورگان استنلی و مارک آندریسن و همچنین “مکالمه‌ای در مورد تایید مقررات اتحادیه اروپا” از معامله ماسک با توییتر اشاره دارد. وکلای توییتر گفتند که پس از اینکه ماسک و بیرچال استفاده از سیگنال برای صحبت در مورد معامله را تکذیب کردند، تصویری از مکالمات آن‌ها با یکدیگر را کشف کردند. اسکرین شات نشان می دهد که پیام به طور خودکار حذف شده است.

وکلای توییتر به «پیام متنی گمشده» بین ماسک و رئیس اوراکل لری الیسون اشاره کردند که قرار بود یکی از سرمایه‌گذاران در معامله توییتر باشد. ماسک و الیسون صبح قبل از اینکه ماسک توییت کند که قرارداد توییتر “موقتا متوقف شده است” پیامک می‌فرستادند. مشخص نیست که این متن‌ها چه اهمیتی دارند، اما وکلای توییتر خاطرنشان کردند که ماسک قبل از برقراری تماس تلفنی با الیسون، نامه‌ای به الیسون نوشت و گفت: «در دوره جالبی هستیم».

وکلای توییتر از قاضی این پرونده (خانم کاتلین سنت جی مک کورمیک) می‌خواهند که ماسک را به دلیل اغفال طرف دیگر معامله با پیام‌هایش متهم کند. وکلای توییتر در این جلسه گفتند: «ما فکر می‌کنیم زمان آن فرا رسیده است که دادگاه یک مجازات شدید علیه این شخص صادر کند.”

وکلای ماسک تلاش کردند اهمیت استفاده مدیر عامل تسلا از سیگنال را کم اهمیت جلوه دهد. یکی از وکلای ماسک پاسخ داد: “در واقع هیچ مدرکی وجود ندارد که ما شواهد و چت میان این دو طرف را از بین برده‌ایم.” او گفت: «به نظر می‌رسد که پیام‌رسان سیگنال یک پلتفرم شرورانه است. در واقع، مدیران توییتر شهادت داده‌اند که تعدادی از آن‌ها واقعاً از پیام‌رسان سیگنال استفاده می‌کنند.

وکلای ماسک به وجود پیام‌های سیگنال بین جک دورسی و رئیس هیئت مدیره برت تیلور اشاره کردند و خاطرنشان کردند که مدیر عامل فعلی پاراگ آگراوال نیز پیام‌های سیگنال را تحویل داده است. او گفت: “سیگنال مکانیزم عجیب و غریبی ندارد. در سیلیکون ولی استفاده از این پلت فرم بسیار رایج است.”

شایان ذکر است که این اولین باری نیست که وکلای توییتر از پیام‌های خصوصی ماسک که در فرآیند کشف حقوقی به دست آمده در تلاش خود برای اجرای شرایط اولیه قرارداد با ماسک استفاده می‌کنند. وکلای توییتر قبلاً پیامکی را بین ماسک و یکی از بانکداران مورگان استنلی ارسال کرده بودند که در آن او نگرانی‌های خود در مورد “جنگ جهانی سوم” را دلیلی برای کند کردن مذاکرات خود با توییتر ذکر کرده بود!

انتظار می‌رود که قاضی مک کورمیک در چند روز آینده در مورد پیشنهاد توییتر برای تحریم ماسک تصمیم بگیرد. یک دادگاه پنج روزه که سرنوشت این معامله را مشخص خواهد کرد و برای تاریخ ۱۷ اکتبر زمان‌بندی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *