پتنت جدید گوگل دوربین پشت نمایشگر را نشان می‌دهد

کلیک/ شرکت گوگل پتنت جدیدی را ثبت کرده است. این پتنت درباره دوربین پشت نمایشگر است که می‌تواند آینده نمایشگرهای تصویری را دستخوش تغییر کند.

تاکنون ندیده‌ایم که دوربین پشت نمایشگر تصاویری با کیفیت خوب ثبت کند. هیچ تکنولوژی مناسبی در این امر تولید نشده است. با این اوصاف، اخیرا سامسونگ در تلاش است که دوربین سلفی پشت نمایشگر را در گوشی‌های تاشوی خود قرار دهد. با توجه به شایعات، فناوری جدید سامسونگ کیفیت مطلوبی دارد که می‌تواند تحولی جدی در نمایشگرهای تصویری ایجاد کند. اما شرکت‌های دیگری وجود دارند که روی این موضوع کار می‌کنند و در حال انجام آزمایشات متعددی هستند. یکی از این شرکت‌ها، کمپانی گوگل است که در حال بهبود این تکنولوژی است.

کانال معتبر LetGoDigital اخیرا پتنت ۲۳ صفحه‌ای از گوگل کشف کرده است که اطلاعات قابل توجهی در خود دارد. طبق این پتنت، گوگل روی روشی منحصر بفرد برای اجرای دوربین پشت نمایشگر کار می‌کند. این تکنولوژی قرار است در تلفن‌های هوشمند آینده Pixel اجرا شود. 

این اختراع به طور مفصل روش اجرای این تکنولوژی را توضیح داده است. اگر کمپانی گوگل بتواند این روش را اجرا کند، مجوز تولید این تکنولوژی به اهالی مانتین ویو داده خواهد شد. براساس این پتنت،‌ دوربین سلفی در پشت یک نمایشگر تمام صفحه قرار خواهد گرفت. جنس نمایشگر یک صفحه OLED است که دوربین دارای یک صفحه ثانویه در زیر نمایشگر اصلی خواهد بود. این پتنت با تکنولوژی سامسونگ کمی متفاوت است. 

 دوربین پشت نمایشگر گوگل
طبق تصویر منتشر شده از پتنت ثبت شده، گوگل قصد دارد صفحه دوم را دقیقا مقابل سنسور دوربین قرار دهد. منشور یا آینه‌‌ای بین سنسور و نمایشگر ثانویه قرار می‌گیرد؛ هنگامی که دوربین سلفی روشن می‌شود، منشور می‌چرخد تا از صفحه دوم که شبیه یک پنجره است، تصویر را ثبت کند. این پنجره کوچک اندازه‌ای بین ۲ تا ۳ میلی‌متر دارد که نور را از بیرون صفحه دریافت می‌کند. زمانی که دوربین سلفی خاموش می‌شود،‌ منشور به حالت اولیه خود بازمی‌گردد و صفحه دوم روی صفحه اصلی منعکس می‌شود.

شایان ذکر است،‌ صفحه دوم دارای سه سنسور است که احتمالا برای اسکن صورت و باز کردن قفل گوشی استفاده خواهد شد. در پتنت مورد بحث، اطلاعاتی از زمان دقیق استفاده از این تکنولوژی در گوشی‌های هوشمند گوگل بیان نشده است. تا الان می‌دانیم که دوربین سلفی گوشی‌های Pixel 6 و Pixel 6 Pro داری یک بریدگی هستند. بنابراین، ممکن است گوگل از این تکنولوژی در تلفن‌های هوشمند آینده خود استفاده کند. باید صبر کنیم تا ببینیم گوگل چه اقدامی انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *