پردازنده‌های رایزن AMD عملکرد خودروهای تسلا را با مشکل مواجه کرده است

به نظر می‌آید پرازنده‌های جدید شرکت AMD عملکرد تسلا مدل ۳ را تحت تاثیر قرار داده و برخی گزارش‌ها به کاهش بُرد این خودرو به دلیل مصرف بالای انرژی توسط پردازنده Ryzen اشاره دارند.

برخی گزارش‌ها از کاهش مسافت پیمایش شده توسط خودروی تسلا مدل ۳ خبر داده‌ و مقصر اصلی را هم پردازنده سری رایزن AMD قلمداد کرده‌اند. آنطور که ادعا شده، تراشه‌های AMD برای انجام پردازش‌های خود انرژی بیشتری مصرف می‌کنند که این امر به دشارژ زودتر پکیج باتری منجر شده و تا حدی برد خودروها را کاهش می‌دهد.

پیش از این پردازنده Intel Atom برای واحد کنترل رسانه (MCU) در مدل‌های قدیمی‌تر خودرو‌های تسلا به کار می‌رفت و حالا تسلا جدیدترین پردازنده‌های سری رایزن AMD را جایگزین تراشه‌های «اتم» (Atom) شرکت اینتل کرده است.

در ادامه این گزارش آمده که افت بُرد در خودروهای تسلا شاید کوچک و در حد ۱۱ تا ۲۰ کیلومتر باشد، اما این مسافت به اندازه‌ای کافی است که رتبه‌بندی خودرو را دستخوش تغییر کرده تا رانندگان از این امر آگاه شوند.

در چنین مواردی لازم است تا خودروسازان رضایت مشتریان را از کاهش برد خودرو، دست کم در برخی بازارهای جهانی که مقررات مربوط به مشتریان در آنها سختگیرانه‌تر است، جلب کنند.

همین امر باعث شده تا تسلا از مشتریان خود بخواهد تا نظر خود در مورد کاهش عملکرد ۲۲ کیلومتری خودروی تسلا مدل ۳ را با این شرکت در میان بگذارند این بدان معنی است که سدان خاص تسلا مدل ۳ حدود ۳.۵ درصد برد کمتری را نسبت به اعداد و ارقام ذکر شده ارائه می‌دهد. همچنین قرار است از تراشه‌های رایزن علاوه بر مدل ۳ در محصولات دیگر تسلا نظیر مدل Y، مدل S و مدل X نیز استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *