پردازنده جدید در محصولات اپل

پاورتل/ پردازنده جدید اپل با کد نام Tonga توسعه پیدا می‌کند و احتمالا در جدیدترین محصولات شرکت در هر دو دسته‌ی لپ‌تاپ و تبلت استفاده خواهد شد.
 
آخرین اخبار و شایعه‌ها پیرامون پردازنده‌های جدید اپلادعا می‌کردند که خانواده‌ی مک‌بوک‌های مجهز به پردازنده‌ی آرم از اپل، از تراشه‌های سری A بهره نمی‌برند. طبق همان شایعه‌ها پیش‌بینی می‌شد که کوپرتینویی‌ها برای کامپیوترهای مک قابل‌حمل خود کد نام جدیدی را مدنظر دارند. اکنون گزارش جدیدی از منابع چینی منتشر شده است که خلاف ادعاهای قبلی را مطرح می‌کند. گزارش جدید ادعا می‌کند که مک‌ بوک و آیپد پرو جدید از SoC به‌نام A14X بهره می‌برند.

در گزارش جدیدی از چاینا تایمز ادعا می‌شود که پردازنده‌A14X در مک‌بوک جدید ۱۲ اینچی و همچنین نسخه‌ی بعدی آیپد پرو استفاده می‌شود. در بخشی از گزارش، زمان عرضه‌ی مک‌بوک جدید با نمایشگر ۱۲ اینچی رتینا، پایان سال جاری پیش‌بینی می‌شود. همچنین رسانه‌ی چینی کد نام Tonga را برای پردازنده‌ی اختصاصی اپل ادعا می‌کند که از رابط USB-C پشتیبانی خواهد کرد. از مشخصات احتمالی دیگر مک‌بوک ۱۲ اینچی می‌توان به وزن یک کیلوگرمی و مصرف پایین برق به‌خاطر بهره‌مندی از معماری آرم اشاره کرد که شارژدهی لپ‌تاپ جدید کوپرتینویی‌ها را به ۱۵ تا ۲۰ ساعت می‌رساند. طبق ادعای چاینا تایمز، پردازنده‌ی A14X در نسل جدید آیپد پرو هم استفاده می‌شود.

نکته‌ی مهم در گزارش رسانه‌ی چینی، عدم اشاره به پردازنده‌ی اپل با نام A14X Bionic است. ظاهرا اسناد زنجیره‌ی تأمین کوپرتینویی‌ها در چین، از عبارت Bionic در نام‌گذاری پردازنده استفاده نکرده‌اند. از منابع دیگری که طراحی و عرضه‌ی مک‌بوک ۱۲ اینچی را مطرح کرده بودند می‌توان به Komiya اشاره کرد. او نیز وزن یک کیلوگرمی و شارژدهی ۱۵ تا ۲۰ ساعته را برای مک‌بوک جدید مطرح کرده بود. هنوز مشخص نیست که آیا دو منبع خبری، اطلاعات را از یکدیگر دریافت کرده‌اند یا هرکدام، منبع مستقل خود را داشته‌اند. به‌هرحال مانند همه‌ی شایعه‌های دیگر، چاره‌ای به‌جز منتظر ماندن برای انتشار اخبار رسمی ازسوی شرکت سازنده نداریم.

اگر ادعاهای اخیر صحت داشته باشند، احتمالا آیپد پرو جدید، هم‌زمان با مک‌بوک ۱۲ اینچی مبتنی بر آرم معرفی می‌شود. طبق گزارش‌های قبلی، اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش برود، شاید در ماه سپتامبر شاهد رونمایی آیپد پرو باشیم. البته برخی دیگر ادعا می‌کنند که چالش تولید نمایشگر mini-LED با ابعاد ۱۲/۹ اینچی برای آیپد پرو جدید، شاید رونمایی آن را تا سال ۲۰۲۱ به تأخیر بیندازد.

اخبار جدید پیرامون محصولات آتی اپل، همیشه با جذابیت همراه هستند. خصوصا اکنون که کاربران و کارشناسان، منتظر اولین مک‌بوک‌های مجهز به پردازنده‌ی آرم هستند، شگفت‌زدگی بیشتری از اخبار و شایعه‌های این‌چنینی ایجاد می‌شود. به‌هرحال فراموش نکنید که هیچ‌یک از اخبار و ادعاها را نمی‌توان با قطعیت بالا پذیرفت و همیشه باید منتظر تأیید نهایی شرکت هدف باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *