پر استفاده‌ترین ایموجی‌های کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی

بررسی داده‌های کاربران ایرانی در فضای مجازی نشان می‌دهد ایموجی «خنده» بیشترین استفاده را از سوی کاربران فضای مجازی داشته است. به نظر می‌رسد محتوای طنز بیشترین کاربرد را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها داشته که افراد در واکنش به آن از ایموجی خنده استفاده می‌کنند. در ادامه به پرتکرارترین ایموجی‌ها به تفکیک شبکه‌های اجتماعی محبوب در ایران نگاهی می‌اندازیم.

 بررسی داده‌های کاربران ایرانی در فضای مجازی اعم از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها حکایت از پرطرفداری کاراکتر «خنده (شادی)» دارد. پس از آن نیز «قلب»، «پوکر فیس»، «چشم قلبی»، «علامت اشاره به سمت پایین» و «نماد دایره قرمز» نیز محبوب‌ترین ایموجی‌های به کار رفته در فضای مجازی هستند.

اما در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار، کدام شکلک‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ داده‌کاوی انجام شده نشان می‌دهد ایموجی‌های «خنده (شادی)»، «گریه» و «چشم قلبی» در میان کاربران اینستاگرام از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

گفتنی است مرکز پژوهشی بتا در اواخر سال گذشته اعلام کرده بود بیشترین ایموجی که توسط کاربران اینستاگرام در پست‌ها مورد استفاده قرار گرفته است، ایموجی «چشم قلبی» و «قلب قرمز» است.

جالب است بدانید ایموجی خنده یا همان شادی در میان کاربران توییتر آن چنان پرطرفدار نیست. در مقابل کاراکترهای «چشم قلبی»، «قلب قرمز» و «تیک سبز» از پرطرفدارترین ایموجی‌ها در این شبکه اجتماعی هستند.


 
در گروه‌های تلگرامی نیز باز هم ایموجی «خنده» یا همان «شادی» بیشترین کاربرد را داشته و «تیک سبز» و «اشاره به سمت پایین» از دیگر کاراکترهای پرتکرار هستند.

اما وضعیت در کانال‌های تلگرامی به کل متفاوت است. با توجه به لزوم تنظیم مطلب و خوانش بهتر برای مخاطب، ایموجی‌های دسته نماد بیشترین کاربرد را دارند.

میزان استفاده کاربران از گروه‌های مختلف ایموجی
همانطور که می‌دانید ایموجی‌ها دسته‌بندی‌های مختلفی داشته و افراد بنابر موقعیت از آن‌ها استفاده می‌کنند.

بررسی کاربران فضای مجازی نشان می‌دهد شکلک‌ها و احساسات محبوب‌ترین دسته‌بندی ایموجی برای افراد هستند. پس از آن نیز «نمادها» و «مردم و بدن» در جایگاه بعدی قرار دارند.


«غذا و نوشیدنی» و «پرچم‌ها» نیز جزو کم کاربردترین ایموجی‌ها در فضای مجازی به حساب می‌آیند.

در انتها نیز نگاهی می‌اندازیم به پرکاربردترین ایموجی‌ها در هر دسته‌بندی که طبق انتظار، ایموجی خنده یا همان شادی پرطرفدارترین در گروه شکلک‌ها و احساسات است. «قلب» و «چشم قلبی» نیز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.


در دسته مردم و بدن، کاراکترهای «نشان به سمت پایین»، «مرد در حال قدم زدن» و «علامت تایید» بیشترین کاربرد را دارند. «تیک سبز» در دسته نمادها، «گل رز» در دسته حیوانات و طبیعت، «آتش» در دسته سفر و مکان‌ها، «کیسه پول» در دسته اشیا، «هلو» در دسته غذا و نوشیدنی و «پرچم ایران» در دسته پرچم‌ها، پرطرفدارترین ایموجی‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف هستند.

گفتنی است به راحتی می‌توانید با کمک اپلیکیشن‌های موجود، ایموجی‌های مخصوص خود را طراحی و استفاده کنید.

شما نیز در بخش نظرات سه ایموجی که بیشتر از همه از آن‌ها استفاده می‌کنید را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *