پس از مرگ چگونه حساب‌های اپل را مدیریت کنیم؟

اپل از ویژگی جدیدی با نام Legacy Contact رونمایی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد کنترل حساب iCloud خود را پس از مرگ به یکی از عزیزانشان بسپارند.

به گزارش نیویورک پست، این عملکرد در آپدیت جدید iOS ۱۵.۲ که روز دوشنبه توسط این شرکت فناوری منتشر شد، گنجانده شده است.

اپل قبلاً برای بستگان فرد مرحوم که می‌خواستند به حساب iCloud فرد متوفی دسترسی داشته باشند (که حاوی عکس‌ها، ایمیل‌ها و پیام‌های متنی است) نیاز به حکم دادگاه داشت. اکنون، کسانی که رایانه مک، آیفون و آیپد  دارند، می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا این داده‌های شخصی باید پس از مرگ، به دست یکی از اعضای خانواده یا دوستانشان برسد یا خیر.

پس از تکمیل به‌روزرسانی iOS ۱۵.۲ در دستگاه اپل، کاربران می‌توانند قبل از معرفی حداکثر پنج فرد مورد اعتماد، ویژگی Legacy Contact را در تنظیمات خود فعال کنند.

سپس اپل یک “کلید دسترسی”  ترکیبی منحصر به فرد از حروف و اعداد، برای شخص یا افراد نامزد شده ارسال می‌کند.  اگر نامزدی حساب کاربری اپل نداشته باشد، کاربران باید کلید دسترسی را پرینت کرده و آن را به صورت فیزیکی به فرد مورد علاقه خود تحویل دهند.

کاربران اپل ممکن است نگران باشند که یک فرد  بتواند تا زمانی که هنوز زنده است به حساب iCloud خود دسترسی داشته باشد.  به عنوان مثال، یک همسر مشکوک ممکن است سعی کند در صورت داشتن کلید دسترسی، پیام‌ها و ایمیل‌های خصوصی را جاسوسی کند.

با این حال، اپل اطمینان حاصل کرد که این تنظیمات ایمن است و قبل از ورود به حساب iCloud به گواهی فوت رسمی نیاز دارد. کارکنان اپل گواهی را از نظر صحت آن بررسی می‌کنند – که ممکن است تا دو هفته طول بکشد.  فرآیند را می‌توان در وب سایت شروع کرد: Digital-Legacy.Apple.com.

کاربران نمی‌توانند نوع داده‌های iCloud را که می‌خواهند پس از فوتشان به اشتراک بگذارند، پاورتل کنند.  ویژگی Legacy Contact همه یا هیچ است، به این معنی که عزیزان فرد، می‌توانند کنترل کل حساب iCloud را به دست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *