چرا اخیرا اکانت واتس‌اپ خود به خود لاگ اوت می‌شود؟

اخیرا گزارش‌هایی از لاگ اوت شدن خودکار دستگاه‌های متصل به اکانت واتساپ – WhatsApp منتشر شده است. اما علت بروز این مشکل چیست و چه راهکاری دارد؟

پس از اینکه قابلیت چند-دستگاهی یا multi-device در اکانت واتساپ کاربران بیشتری فعال شد، حالا این پیامرسان یک اصلاح امنیتی را به اجرا گذاشته است تا دستگاه‌های لینک شده‌ی شما به طور صحیح سینک شوند.

ظاهرا مشکلی وجود داشت که باعث می‌شد دستگاه‌های مختلف یک کاربر، به درستی با هم سینک نشوند. این مشکل می‌توانست نمایش چت‌ها و پیام‌ها در دستگاه‌های متصل به اکانت شما را مختل کند. واتساپ اما برای رفع مشکل، اقدام به لاگ اوت کردن خودکار دستگاه‌های لینک شده کرده است.

فعلا این اصلاح امنیتی در نسخه بتای واتساپ اندروید اجرایی شده؛ اما ظاهرا WhatsApp قصد دارد در نسخه بتای iOS نیز همین راهکار را در پیش بگیرد.

پس اگر در سینک شدن داده‌های اکانت شما بین دستگاه‌های مختلف مشکلی وجود داشته باشد، شاید با لاگ اوت شدن خودبه‌خود آن‌ها مواجه شوید؛ ولی این یک اقدام امنیتی از سوی خود واتس اپ است. خودتان هم می‌توانید پس از باز کردن این پیامرسان و رفتن به مسیر Settings > Linked Devices پیغامی با همین مضمون را ببینید.

اما جای نگرانی نیست؛ چرا که می‌توانید از همان قسمت و با استفاده از کد QR، دوباره دستگاه‌های مختلف خود را با هم لینک کنید. این بار اما چت‌ها و پیام‌های شما به درستی سینک خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *