چرا باید از چند مرورگر مختلف استفاده کنید؟

دوران نبرد مرورگرها تقریبا به آخر خط رسیده است. به طور کلی تمام کاربران بالاخره با یک مرورگر احساس راحتی بیشتری دارند و به استفاده از آن ادامه می‌دهند. با این حال بهتر است در مورد مرورگرها تعصب نداشته باشید و با دید باز، تمام آن‌ها را در نظر بگیرید. در این مطلب به دلایلی که باید از چند مرورگر مختلف استفاده کنید، می‌پردازیم.

جدا نگه داشتن زندگی شخصی و کاری
این روزها میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان در خانه کار می‌کنند. به همین خاطر این افراد برای کار باید از کامپیوتر شخصی بهره ببرند. در چنین شرایطی، ایجاد دیوار بین زندگی شخصی و کاری اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

اگر از جمله افرادی هستید که باید از ایمیل کاری استفاده کنید و در روز به ایمیل‌های زیادی جواب بدهید، استفاده از ایمیل شخصی و کاری در یک مرورگر ممکن است منجر به از دست دادن برخی ایمیل‌های مهم شود. همچنین شاید ایمیل کاری را از طریق اکانت شخصی ارسال کنید و دیگر مشکلات این‌چنینی.

همچنین اگر تمام موارد مربوط به شغل خود را در یک مرورگر جداگانه نگه دارید، با مزایای دیگری هم روبرو می‌شوید. به عنوان مثال اگر در مرورگر با اکانت شخصی خود لاگین کرده‌اید ولی در یوتیوب به دنبال ویدیو‌های تخصصی مربوط به کار خود می‌گردید، پس در این صورت پیشنهادهای یوتیوب صرفا در مورد شغل شما نخواهد بود. اما با استفاده از اکانت کاری، یوتیوب هم بر اساس جستجوهای صورت گرفته، ویدیو‌های مفیدی را به شما پیشنهاد خواهد داد.

تقسیم‌بندی فعالیت‌های آنلاین
به غیر از جداسازی زندگی شخصی و کاری، می‌توانید برای بخش‌های خاصی از زندگی خود هم مرورگر جداگانه‌ای استفاده کنید. به عنوان مثال اگر سرگرمی‌های خاصی مانند پادکست درست کردن، عکاسی، موسیقی و دیگر موارد این‌چنینی برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است یک مرورگر برای این سرگرمی‌ها اختصاص دهید. زمانی که یک فضای جداگانه برای یاد گرفتن چیزهای جدید مربوط به سرگرمی خود داشته باشید، با تمرکز بیشتری می‌توانید این کار را انجام دهید.

از طرف دیگر باید به تلف شدن وقت در شبکه‌های اجتماعی اشاره کنیم. این روزها بسیاری از کاربران ساعات زیادی را در توییتر و اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی تلف می‌کنند اما وقتی که فقط یک مرورگر جداگانه را برای این پلتفرم‌ها کنار بگذارید، دیگر حین کار کردن با وسوسه‌ی کمتری برای سر زدن به اکانت‌های خود روبرو می‌شوید.

بهبود حریم خصوصی
اینکه هزاران شرکت در حال ردیابی دقیق فعالیت‌های کاربران هستند خبر جدیدی نیست. اما اگر این موضوع برای شما اهمیت زیادی دارد، با استفاده از مرورگر‌های مختلف می‌توانید دقت داده‌های ارائه شده برای این شرکت‌ها را کاهش دهید. همچنین در صورتی که برای کارهای مختلف از مرورگر‌های گوناگونی استفاده کنید، در این شرایط حذف این اطلاعات هم راحت‌تر خواهد بود.

بهره‌گیری از ویژگی‌های خاص مرورگرهای مختلف
اگر فقط از یک مرورگر استفاده کنید، صرفا می‌توانید از ویژگی‌های همان مرورگر بهره ببرید و امکانات دیگر مرورگرها را از دست می‌دهید. بسیاری از کاربران فکر می‌کنند تمام مرورگرها یکسان هستند اما این درست نیست. هرکدام از مرورگرها از تعدادی مشخصه‌ی منحصر‌به‌فرد بهره می‌برند و همچنین محدودیت‌هایی دارند. به عنوان مثال مرورگر سافاری فاقد قابلیت نمایش در حالت فول اسکرین است و در زمینه‌ی افزونه‌ها هم حرفی برای گفتن ندارد. از سوی دیگر مرورگر Brave تا حد زیادی به حریم خصوصی توجه نشان می‌دهد و به طور پیش‌فرض تمام ردیاب‌ها را غیرفعال می‌کند. بنابراین حتی اگر می‌خواهید صرفا از یک مرورگر استفاده کنید، بهتر است تمام گزینه‌های معروف را امتحان کنید.

سخن آخر
مرورگرها مانند اتومبیل‌هایی هستند که در بزرگراه داده‌ها حرکت می‌کنند. استفاده از چند مرورگر هم مانند این است که چند ماشین در پارکینگ خود داشته باشید. اگرچه بیشتر افراد صرفا از یک ماشین استفاده می‌کنند، اما با داشتن چند ماشین و موتور مختلف، برای کارهای گوناگون می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. خوشبختانه برخلاف ماشین‌ها، مرورگرها کاملا رایگان هستند و نیازی به سوخت هم ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *