چرا ۱.۶ میلیون بایننس کوین سوخت؟

بایننس (Binance)، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، اخیراً هجدهمین دوره توکن‌سوزی سه ماهه خود را تکمیل کرده که اولین دوره توکن‌سوزی سه ماهه خودکار این صرافی هم محسوب می‌شود.

بر اساس پستی که در وبلاگ رسمی بایننس منتشر شده، در این دوره توکن‌سوزی حدود ۱،۶۸۴،۳۸۷ واحد توکن بایننس کوین (BNB)، به ارزش تقریبی ۸۰۰ میلیون دلار سوزانده شده است.
طبق گزارش‌ها، ۶،۲۹۶ واحد از این توکن‌ها از طریق برنامه سوزاندن پیشگام (Pioneer Burn) بایننس سوزانده شده‌اند. هدف از این برنامه، کمک به کاربرانی است که از طریق تراکنش‌های اشتباه توکن‌های خود را به کیف پول‌های مرده ارسال کرده‌اند.

به عنوان اولین دوره توکن‌سوزی سه ماهه خودکار بایننس، این توکن‌سوزی به صورت دستی و از طریق محاسبه درآمد و حجم معاملات سه ماهه صرافی بایننس انجام نشده است. در عوض، BNBهای سوزانده شده از طریق مکانیسم خودکار سوزاندن شبکه هوشمند بایننس جمع‌آوری شده‌اند. این مکانیسم با استفاده از فرمولی بر اساس قیمت BNB و تعداد بلاک‌های تولید شده در آن سه ماهه، به طور خودکار تعیین می‌کند که چه تعداد BNB باید بسوزد.

دوره توکن‌سوزی قبلی صرافی بایننس در ماه اکتبر بود که طی آن، حدود ۱٫۳ میلیون BNB سوزانده شد که در آن زمان، حدود ۶۴۰ میلیون دلار ارزش داشت.

بایننس قصد دارد طی این دوره‌های توکن‌سوزی، تعداد توکن‌های خود را به نصف عرضه اولیه (از ۲۰۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون) کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *