چرا League of Legends: Wild Rift یکی از بهترین بازی‌های موبایلی است؟

پاورتل/ حالا که مدتی می‌شود League of Legends: Wild Rift در اختیار موبایل گیمرها قرار گرفته و گروه زیادی مشغول تجربه آن هستند، دلایل زیادی وجود دارند تا بتوانیم این بازی را به عنوان یکی از بهترین عناوین موبا موبایلی و حتی فراتر از آن معرفی کنیم؛ عنوانی که اگر علاقه‌مندان این سبک‌ها باشید، می‌توانید برای مدت‌های طولانی با آن سرگرم شوید.

استاندارهای بازی‌های موبایل در حال تغییر هستند

در حالی که بسیاری از بتل رویال‌های موجود روی پی‌سی و کنسول‌ها در حال درجا زدن بودند، Call of Duty Mobile با ورود خود توانست یک تجربه مولتی پلیر و بتل رویال بسیار سرگرم‌کننده‌ای را فراهم کند که نه تنها گرافیک بازی‌های آنلاین موبایلی را به نمونه‌های کنسولی نزدیک‌تر می‌کرد بلکه استانداردهای تازه‌ای برای کنترل و گیم‌پلی این دست بازی‌ها هم معرفی کرد.

به نظر من League of Legends: Wild Rift هم به شکل دیگری دقیقا همین کار را در مورد بازی‌های استراتژی آنلاین موبایلی و به‌خصوص بازی‌های موبا انجام می‌دهد. به محض ورود به بازی و مشاهده همان منوهای اولیه و رابط کاربری محیط بازی متوجه خواهید شد که Wild Rift یک پروژه بسیار عظیم است که Riot Games به عنوان سازنده بازی روی آن حساب زیادی باز کرده.

تمام منوها، جزییات مربوط به کاراکترها، نحوه دسترسی به Ranked Match، مچ‌های عادی و تنظیمات مربوط به ترکیب‌های هیروها همگی با جزییات و دقت بالایی طراحی شدند. مهم‌تر از این قضیه، Riot Games سعی کرده به جای آن که بخواهد به‌خاطر محدودیت‌های پلتفرم موبایل، صرفا یک نسخه کوچک‌تر و کم جزییات‌تر از League of Legends را برای موبایل عرضه کند، سعی داشته تا تمام جزییات مربوط به نسخه پی‌سی بازی را تا حد ممکن به پلتفرم موبایل منتقل کند.

چگونه؟ برای مثال یکی از امضاهای اصلی League of Legends در نسخه پی‌سی این است که انیمیشن‌های مربوط به معرفی کاراکترها در آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز و پر از جزییات بوده و این موضوع در مورد انیمیشن‌های League of Legends: Wild Rift هم صدق می‌کند.

به محض به دست آوردن یک قهرمان تازه با انیمیشن‌های معرفی جالبی مواجه خواهید شد که قطعا تعجب خواهید کرد که روی پلتفرم موبایل با این جزییات و به این زیبایی در حال نمایش هستند. این موضوع در مورد سیستم مچ‌میکینگ هم صدق می‌کند و در عرض چند ثانیه می‌توانید با دوستان خود یک مچ عادی یا Ranked را آغاز کنید.

چنین رویکردی خودش را داخل گیم‌پلی بازی هم نشان می‌دهد. گیم‌پلی و نقشه League of Legends: Wild Rift تقریبا هیچ فرقی با نسخه پی‌سی ندارد. در این‌جا هم شما یک قهرمان را در اختیار دارید و در کنار قهرمان دیگر دو تیم را تشکیل خواهید داد که هر کدامشان سعی‌ می‌کنند با استفاده از قدرت‌ها و آیتم‌هایی که طی بازی به دست می‌آورند، مرزهای دشمن را به عقب رانده و در نهایت پیروز مسابقه شوند.

همان‌طور که می‌دانید بازی‌های موبا به طور کامل به استفاده از ماوس و کیبورد گره خوردند و اگر از کاربران قدیمی League of Legends باشید، قطعا به محض ورود به Wild Rift متوجه سختی کنترل هیرو و حرکت دادن او در زمین نبرد خواهید شد.

کار هوشمندانه‌ای که Riot Games در این بخش انجام داده، کم نکردن گزینه‌های مربوط به کنترل کاراکترها است. نتیجه این قضیه چه شده؟ کمبوهای جذاب نسخه اصلی، نبردهای شلوغ و گزینه‌های زیادی که برای از بین بردن دشمنان داشتیم، هنوز سر جای خود هستند.

یعنی اگر شما مدتی زمان بگذارید و بعد از سه چهار ساعت بالاخره با کنترل بازی ارتباط برقرار کنید، دستتان حسابی برای زدن کمبوهای مختلف و انجام حرکات تاکتیکی برای فرار یا از بین بردن هیروهای دشمن باز خواهد بود.

در واقع League of Legends: Wild Rift یک ماجراجویی خیلی عظیم است که می‌توانید ساعت‌های زیادی را در آن صرف شناختن کاراکترهای مختلف و نحوه بازی با آن‌ها، کشف استراتژی‌های تازه برای نبرد و امتحان کردن آیتم‌های مختلف و ترکیب آن‌ها کنید.

مناسب برای تازه‌کارها 

در واقع به‌جای آن که League of Legends: Wild Rift پر باشد از کمبوهای پیچیده و یا ترکیب‌های عجیب‌وغریب، پر شده از نکات خیلی ساده‌ای که یاد گرفتن هر کدام از آن‌ها می‌تواند تاثیر زیادی روی پیشرفت گیم‌پلی شما داشته باشد.

تعداد این نکات و ویژگی‌هایی که می‌توانید برای پیشرفت سبک بازی خود از آن‌ها استفاده کنید آن‌قدر زیاد است که همیشه تشنه این خواهید شد تا مهارت خود را افزایش داده و بهتر بتوانید از قهرمانتان استفاده کنید.

اگر خیلی هم با سبک موبا آشنا نباشید هم بازی ترکیب‌های مختلف و نکات زیادی را در همان ابتدای کار جلو راه شما قرار می‌دهد که کارتان را در سطوح پایین‌تر راه خواهد انداخت و نمی‌گذارند که در همان ابتدای کار سردرگم و خسته شوید.

در واقع هر هیرو، حالت بازی یا آیتمی که در League of Legends: Wild Rift وجود دارد با برنامه‌ریزی کاملا هدفمند جلو شما قرار خواهد گرفت. Wild Rift سعی کرده تا محتوای زیادی که League of Legends طی سال‌های طولانی به آن دست پیدا کرده را برای گیمرهای موبایلی هم فراهم کند و آن‌ها را به مرور و گذشت زمان در اختیارتان خواهد گذاشت تا گیم‌پلی بازی بتواند برای ساعاتی طولانی درگیرتان کند.

همین الان که در حال نوشتن این متن هستم به این فکر می‌کنم که زودتر کار امروزم را زودتر تمام کنم تا قبل خواب بتوانم چند دست دیگری هم مچ‌های هیجان‌انگیز Wild Rift را تجربه کنم و حتی یک سری هم به Ranked Match کال آو دیوتی موبایل بزنم. همه این نکات نشان می‌دهد که ورود کمپانی‌های بازی‌سازی باسابقه و فرنچایزهای شناخته شده ویدیو گیم به دنبال موبایل همیشه هم یک خبر بد نیست.

شاید عرضه Diablo Immortal به خاطر آن که هیچکس انتظارش را نداشت و همه منتظر یک نسخه اصلی از این مجموعه بودند بسیاری از گیمرها را عصبانی کرد اما بازی‌هایی مثل Wild Rift و Call of Duty: Mobile خیلی خوب این نکته را ثابت می‌کند که همزمان با قوی‌تر شدن سخت‌افزار موبایل‌ها و پیشرفت بازی‌سازها در استفاده از امکانات این پلتفرم، عجیب نیست که خیلی زود بازی‌های موبایلی از نظر محتوا هم بتوانند با گیم‌های پی‌سی و کنسول رقابت کنند.

آیا شما هم این بازی را تجربه کرده‌اید؟ دوست دارید چه نکاتی را در مورد League of Legends: Wild Rift بدانید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *