چند بازی روی سرویس استیم وجود دارد؟

پاورتل/استیم (Steam)، پلتفرم دیجیتال بازی‌های ویدیویی شرکت ولو (Valve)، از ابتدای تاسیس خود تا به امروز، تعداد زیادی بازی به لیست عناوین خود اضافه کرده است و در حال حاضر در مجموع بیش از ۵۰،۰۰۰ عنوان ویدیویی در این سرویس دیجیتال موجود است.

استیم یک سرویس دیجیتال و به شدت گسترده برای توزیع عناوین ویدئویی می‌باشد که توسط ولو اداره می‌شود و هر روز نیز بزرگتر و عظیم‌تر از روز قبل می‌گردد که نشان از موفقیت و محبوبیت این سرویس دارد. همین اواخر استیم توانست تا رکورد بیش‌ترین کاربر همزمان خود را برای سومین ماه متوالی بشکند، چرا که میلیون‌ها نفر از این پلتفرم برای انجام بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کنند و هر روز بر این تعداد افزوده می‌شود. بخشی از دلیل محبوبیت این سرویس به دلیل داشتن گستره‌ی عظیمی از بازی‌های متنوع است. در واقع، هم اکنون بیش از ۵۰ هزار عنوان ویدیویی مختلف برای پاورتل در استیم وجود دارد که در نوع خود شگفت انگیز است.

طیف بازی‌های استیم گسترده و متنوع است. از عناوین AAA بزرگ مانند Cyberpunk 2077 تا عناوین مستقل کوچکتر مانند Little Nightmares 2، که به تازگی منتشر شده و مورد استقبال منتقدین قرار گرفته است، در Steam قرار دارند.

این تعداد نجومی فقط شامل بازی‌هایی است که در حال حاضر در استیم قابل بازی هستند، در مقابل بازی‌هایی نیز وجود دارند که از لیست عناوین این سرویس حذف شده یا اصلا به استیم اضافه نشده‌اند. برای مثال برخی از این آثار ویدیویی وجود دارند که به دلیل مشکلاتی مانند کپی رایت، شکایت بسیار بازی‌بازان، پایان توافق‌نامه‌های صدور مجوز و موارد دیگر از روی این سرویس برداشته شده‌اند.

در ماه نوامبر سال گذشته‌ی میلادی، محاسبه‌ای انجام شد که نشان می‌داد خرید تمامی بازی‌های موجود در استیم حدود نیم میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت. لازم به ذکر است که از آن زمان، عناوین ویدیویی متنوع و جدید زیادی بر روی این سرویس در دسترس قرار گرفته است. بنابراین احتمال دارد که این هزینه‌ی نیم میلیون دلاری بسیار زیادتر شده باشد. با اینکه بعید به نظر می‌رسد که کسی چنین هزینه‌ی گزافی را بپردازد، اما این مهم نیست. در حقیقت مهم این است که این همه بازی‌های متنوع برای استفاده کنندگان بر روی این سرویس قرار گرفته است که به شدت ارزش استیم را برای هر بازی‌بازی بالا می‌برد.

علاوه بر این بد نیست بدانی که این ۵۰۰۰۰ بازی بر اساس موجودی این سرویس در ایالات متحده‌ی آمریکا محاسبه شده است. همانطور که می‌دانید چند روز پیش بالاخره استیم در چین شروع به کار کرد م نکته‌ی قابل توجه این است که در حال حاضر فقط ۵۳ بازی بر روی این سرویس در چین موجود می‌باشد.

در واقع، با در نظر گرفتن حدود ۱۰۰۰۰ بازی که در سال ۲۰۲۰ به سرویس استیم ایالات متحده اضافه شده است، ۵۳ عنوان تنها در حدود تعداد بازی‌های اضافه شده‌ی استیم ظرف دو روز در ایالات متحده است.

امیدواریم که نسخه‌ی چینی استیم به زودی بتواند بازی‌های ویدیویی بیشتری را عرضه نماید، اما برای اینکه بتواند رکورد خود را به ایالات متحده برساند، یک راه طولانی در پیش دارد که البته با توجه به مقررات سختگیرانه‌ی چین بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها شاهد این اتفاق باشیم.

۵۰۰۰۰ بازی ویدیویی  واقعا شگفت انگیز است! پلی‌استیشن ۲ با آن محبوبیت افسانه‌ای به ۲۰۰۰ عنوان رسید و این در حال است که پلتفرم‌های ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و نینتندو همگی در طول یکی دو نسل گذشته هر کدام حدود ۲ یا ۳ هزار بازی دارند. این عدد ۵۰۰۰۰ بازی بر روی استیم به شدت چشمگیر و برجسته است.

بنابر این می‌توان گفت که بدون شک تجربه‌ی سرویس استیم برای هر بازی‌بازی از واجبات است و مطمئنا این حجم از عناوین موجود بر روی این سرویس هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظرتان استیم همیشه در اوج می‌ماند؟ با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *