چهار پتنت جدید اوپو با طراحی انعطاف پذیر منحصر به فرد

کلیک/ کمپانی چینی اوپو به تازگی از چهار پتنت جدید و البته منحصر به فرد خود رونمایی کرده که بر خلاف اکثر دستگاه های انعطاف پذیر فعلی، چندین مرتبه تا می شوند.

با اینکه هنوز هیچ گوشی هوشمند انعطاف پذیری توسط اوپو عرضه نشده، اما این کمپانی پتنت های طراحی متعددی را به نام خود ثبت کرده است. البته تمام این پتنت ها تا کنون تنها به جزییات کلی دستگاه اشاره کرده اند. چهار پتنت جدید اوپو به تازگی رونمایی شده اند که گوشی های هوشمند انعطاف پذیر و البته عجیبی را نمایش می دهند. این دستگاه ها به لطف یک ساختار بلوکی منحصر به فرد، می تواند چندین مرتبه تا شوند.

این چهار پتنت به شرکت ارتباطات از راه دور سیار اوپوی گوانگدونگ تعلق دارند که در دفتر ثبت اختراعات ژاپن (JPO) در یازدهم مه سال ۲۰۲۰ (۲۲ اردیبهشت) به ثبت رسیده اند. اما به تازگی یعنی در تاریخ دوم نوامبر سال ۲۰۲۰ مورد تایید و ثبت نهایی قرار گرفته اند. با ما همراه باشید تا پتنت های طراحی گوشی هوشمند انعطاف پذیر اوپو آشنا شوید.

پتنت اول
این پتنت، یک طراحی با شش بلوک و دو لولا را نشان می دهد. این گوشی به داخل تا می شود و چیدمان دوربین دوگانه به همراه فلاش LED در بخش پایین پنل جلویی قرار دارد. حال آن که پنل پشتی این دستگاه خالی است. در آخر اینکه به دلیل وجود دو لولا، این گوشی می تواند به طور کامل یا نیمه تا شود.

پتنت دوم
این پتنت طراحی جدید اوپو نیز دارای دو لولا و شش بلوک است. با این حال، یک سیستم دوربین سه گانه به همراه فلاش LED در پنل پشتی دستگاه به چشم می خورد. بر خلاف سه پتنت دیگر، گوشی طراحی شده در این پتنت هم به داخل و هم به خارج تا می شود.

به طور دقیق تر، بخش بالایی این گوشی به سمت داخل و بخش پایینی آن به سمت خارج تا می شود. بنابراین دستگاه می تواند به طور همزمان در هر دو لولا خم شده و در نهایت یک گوشی کوچک به دست آید که به راحتی در جیب جا می شود.  

پتنت سوم
بر خلاف دو پتنت اول، این طرح دارای هشت بلوک و در عین حال، دو لولا است. جالب اینکه هیچ سیستم دوربینی در این دستگاه مشاهده نمی شود. احتمالا این گوشی به سیستم دوربین زیر نمایشگری مجهز خواهد بود. لولاهای به کار رفته در محصول طراحی شده در پتنت سوم، به سمت خارج تا می شوند.

پتنت چهارم
آخرین طرح از چهار پتنت جدید اوپو ، همانند مدل قبلی دارای هشت بلوک و دو لولا است، اما دو فرق اساسی با پتنت قبلی دارد. این دستگاه به سمت داخل تا می شود و یک سیستم دوربین سه گانه به همراه فلاش LED در پنل پشتی به چشم می خورد.

باید خاطر نشان کرد که تضمینی در ساخت این چهار دستگاه و عرضه آن ها به دست مشتریان در آینده نیست. البته شاید هم این اتفاق بیفتد، اما نه در آینده نزدیک. چون گوشی های هوشمند انعطاف پذیر هنوز جزو دسسته جدیدی از دستگاه ها به شمار می آیند که ماندگاری و سازگاری با اپلیکیشن در آن ها با مشکلات متعدد و حل نشده ای همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *